Zelfservice. Hot. Item. Maar wat kost klantcontact via een digitale self service oplossing en is de winst wel echt zo groot in vergelijking met klantcontact via de traditionele kanalen? We nemen je mee in een rekensom.
Wat kost klantcontact?
Een klantcontactmoment tussen een corporatiemedewerker en een huurder of woningzoekende via de bekende kanalen kost:
Balie | € 75,00 |
Telefoon | € 15,00 |
Brief | € 15,00 |
€ 7,50 | |
Social Media | € 7,50 |
Van €75 naar €3 per klantvraag
Als we dit vergelijken met zelfservice-oplossingen is het verschil enorm. Door huurders en woningzoekenden digitale zelfservice-mogelijkheden te bieden d.m.v. een goede website met reparatieverzoeken, kennisbank en/of klantportaal kost een klantvraag namelijk maximaal € 3,-. Een kostenbesparing van minimaal 60%.
Best indrukwekkend, toch? En dan te bedenken dat steeds meer huurders en woningzoekenden dankzij het gemak van internetbankieren en online shoppen steeds vaker verwachten dat een woningcorporatie een dergelijke zelfservice-omgeving biedt.
Koffie?
Onze ambitie is de zelfservicegraad omhoog te brengen in de woningcorporatiebranche. Nieuwsgierig naar onze succesvolle klantcases? Onze gebruikersgroepen voor zelfservice? Of wil je weten hoe Zig de zelfservice-ambitie binnen jouw corporatie kan helpen bereiken? Neem contact met Zig op!
Natuurlijk kun je ook aanschuiven bij onze kennissessie tijdens CorporatieGids Kennisdagen LIVE op 8 april in Houten. Meld je nog snel aan voor de Zig kennissessie van 14:15 uur over Klantcontact en Self service.
Bron: Zig Websoftware
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Zig Websoftware de CorporatieGids 2017 te bekijken
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.