Zig Websoftware over een succesvolle welkomstmail

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Welkomstmailtjes zijn met een openingspercentage van 50% maar liefst 86% effectiever dan nieuwsbrieven. Daarbij heb je in een welkomstmail de kans om een toon te zetten en een verwachting te creëren. Zig Websoftware geeft je 5 tips voor een succesvolle welkomstmail:

Word geen ‘Ongewenst’ 
Gelukt! Je hebt een nieuwe inschrijving van een woningzoekende ontvangen! De gegevens van je klant zijn ingevuld, de automatische incasso ingeschakeld en het e-mailadres is bekend. Tijd voor een bevestigingsmail. Maar hoe pak je dat aan? Welkomstmailtjes zijn erg toonbepalend voor je corporatie en kunnen een verwachting creëren bij je klant. Het laatste wat je wil is dat je nieuwe woningzoekende jouw corporatie als afzender direct in ongewenst plaatst. Hoe voorkom je dit? 

5 e-mailmarketing tips voor mails aan nieuwe klanten:

  1. De bekende titel: je onderwerp moet informatief, kort en duidelijk zijn. Vertel direct in je mailing wat er in de inhoud staat om te voorkomen dat je op voorhand al in de digitale prullenbak belandt. 

  2. Afzender: Zorg voor een goede afzender. E-mailtools worden steeds slimmer en filteren slim niet-geregistreerde e-mailadressen eruit. Door de afzender van je mailing te laten verifiëren via de tool die je gebruikt, heb je minder kans in de Spambox terecht te komen. Overleg met je hostingpartij hoe je dit aanpakt. Het is het waard!
     
  3. Maak de mailing persoonlijk. Dit kan bijvoorbeeld met zogenaamde [MERGE]-tags vanuit je mailinglijst als je gebruik maakt van bijvoorbeeld (gratis) tools als MailChimp. De naam van de ontvanger wordt dan automatisch in de aanhef van je mailing gevoegd (lees ook de blog over gratis tool MailChimp).
     
  4. Zorg ervoor dat je nieuwe klant zich welkom en gezien voelt. Pas je tone-of-voice aan zodat die bij jouw woningcorporatie en klanten past. Indien de leeftijd van je nieuwe klant bekend is, kun je overwegen zelfs daar de mailing op te segmenteren en het taalgebruik aan je ontvangers aan te passen. Hoe persoonlijker de inhoud voelt voor je klant, hoe beter!
     
  5. Bedenk goed hoe je omgaat met een vervolg e-mail en de tijd die je tussen e-mails laat zitten. Is deze te lang? Dan raak je ook uit het systeem en verwachtingspatroon van je ontvanger / klant. Stuur je te veel e-mails? Dan kan dit irritatie opwekken. 

Meer informatie over welkomstmailtjes
Wil je eens sparren over de e-mailmarketing van jouw woningcorporatie? Laat het ons weten!

Bron: Zig Websoftware

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Zig Websoftware in de CorporatieGids 2016 te bekijken.