Welkomstmailtjes zijn met een openingspercentage van 50% maar liefst 86% effectiever dan nieuwsbrieven. Daarbij heb je in een welkomstmail de kans om een toon te zetten en een verwachting te creëren. Zig Websoftware geeft je 5 tips voor een succesvolle welkomstmail:
Word geen ‘Ongewenst’
Gelukt! Je hebt een nieuwe inschrijving van een woningzoekende ontvangen! De gegevens van je klant zijn ingevuld, de automatische incasso ingeschakeld en het e-mailadres is bekend. Tijd voor een bevestigingsmail. Maar hoe pak je dat aan? Welkomstmailtjes zijn erg toonbepalend voor je corporatie en kunnen een verwachting creëren bij je klant. Het laatste wat je wil is dat je nieuwe woningzoekende jouw corporatie als afzender direct in ongewenst plaatst. Hoe voorkom je dit?
5 e-mailmarketing tips voor mails aan nieuwe klanten:
De bekende titel: je onderwerp moet informatief, kort en duidelijk zijn. Vertel direct in je mailing wat er in de inhoud staat om te voorkomen dat je op voorhand al in de digitale prullenbak belandt.
Meer informatie over welkomstmailtjes
Wil je eens sparren over de e-mailmarketing van jouw woningcorporatie? Laat het ons weten!
Bron: Zig Websoftware
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Zig Websoftware in de CorporatieGids 2016 te bekijken.
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.