Woonkwartier: “Bereikbaarheid verbeteren met nieuwe telefonieoplossing”

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Sinds begin deze zomer maakt woningcorporatie Woonkwartier uit Noord-Brabant gebruik van Unexus voor haar vaste en mobiele telefonie. De fusieorganisatie migreerde van drie verschillende telefooninrichtingen naar één. CorporatieGids.nl sprak daarover met Medewerker I&A Rob Kraus, Coördinator Klantadviescentrum Hester Brinkman en Manager Bedrijfsvoering Robin Lambrechts. “Met Unexus hebben wij de informatie om onze bereikbaarheid te verbeteren.”

Totaalconcept
Door het samenvoegen van de corporaties moest er gekeken worden naar één nieuwe telefonieoplossing. Hester: “Unexus bleek hierbij een totaalconcept te kunnen bieden met vaste en mobiele telefonie in één. Andere corporaties hadden daar al goede ervaringen mee opgedaan. Het is dus een bewezen product. Ook de manier waarop wij verschillende rapportages kunnen gebruiken is voor ons erg belangrijk.”

Volgens Robin is de koppeling met Aareon en Residenz erg doorslaggevend geweest. “Daarnaast waren de gebruiksvriendelijkheid - zonder uitgebreide instructie kan iedere medewerker aan de slag met de app - en mogelijkheid tot integratie via Voiceworks op het netwerk van KPN en via Outlook voor ons andere belangrijke punten om voor Unexus te kiezen.”

Uitdagingen
Woonkwartier wil met het nieuwe systeem haar doelen rondom klantcontact te realiseren. Hester: “Wij streven naar goede, telefonische bereikbaarheid en snelle en adequate afhandeling van binnenkomende telefoontjes. Unexus geeft ons daar de instrumenten voor, door bijvoorbeeld te meten hoe snel een inkomend telefoongesprek wordt opgenomen, hoe lang een gemiddeld gesprek duurt en hoe lang de wachtrij is. Op basis van deze informatie kunnen er maatregelen getroffen worden om de bereikbaarheid te verbeteren.”

Sneller helpen
Naast het verbeteren van bereikbaarheid heeft het nieuwe telefoonsysteem ook andere voordelen voor huurders. “Zodra de koppeling met Tobias AX is gerealiseerd kun je de huurder sneller helpen omdat door telefoonnummerherkenning direct de juiste klantgegevens worden getoond,” legt Rob uit. “Ook kan er snel ingegrepen worden bij een wachtrij, wat enorme groepen wachtende huurders voorkomt.”

Digitaal contact
Hoewel Woonkwartier zich met de komst van Unexus tegelijkertijd meer wil richten op digitaal contact, zal telefonisch klantcontact volgens het trio altijd blijven bestaan. Hester: “Telefonie en de fysieke balie zullen hun plek behouden, maar in de toekomst zal meer worden ingezet op digitalisering. Zo kunnen huurders hun woonzaken altijd op een voor hun gewenst moment van de dag en gewenste manier regelen.”

Bron: CorporatieGids 2017

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Unexus de CorporatieGids 2017 te bekijken