WoonInvest werkt flexibel met nieuwe klantenkaart

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Bij woningcorporatie WoonInvest uit Voorburg gaat de oude klantenkaart plaatsmaken voor de nieuwe - een eerste aanzet naar mobiel werken. Medewerker informatievoorziening Gijs van Genderen vertelt over de voordelen van de nieuwe klantenkaart.

Aanleiding voor WoonInvest om over te gaan naar een nieuwe klantenkaart is de wens om flexibel te werken. Medewerkers – ook die in de wijk - kunnen dan altijd en overal bij de klantenkaart. Gijs: “Vooral de mensen die regelmatig buiten werken hebben daar profijt van. Huismeesters bijvoorbeeld kunnen nu alleen inloggen als ze op hun kantoortje zijn. Woonconsulenten die met nieuwe huurders de woningen gaan bekijken, moeten altijd eerst weer naar kantoor om daar de administratie bij te werken en zich voor te bereiden op de nieuwe klant.”

Korte lijnen
WoonInvest draait mee in een pilot van Centric die van de nieuwe klantenkaart – in de eerste plaats voor de interne medewerker - een succes moet maken. Gijs: “Als wij zien dat iets beter kan, dan geven we dat rechtstreeks door aan de ontwikkelaars. Korte lijnen dus, en dat is prettig.”

Veilig
Ongeveer een kwart van de medewerkers van WoonInvest, zo’n 25 man, gaat werken met de mobiele versie van de klantenkaart. “Voor bepaalde gebruikersgroepen kunnen we aangeven welke informatie op het scherm komt en welke niet. Dat doen we vooral met het oog op informatieveiligheid; je weet immers maar nooit wie er over de schouder van een buitendienstmedewerker mee staat te kijken.”

Tijdwinst
Gijs denkt niet dat de komst van de nieuwe klantenkaart het werk inhoudelijk erg gaat veranderen. “Wel is het zo dat een huismeester direct melding kan doen van wat hij constateert in de wijk – zwerfvuil bijvoorbeeld. Ook als hij vragen krijgt die hij in de klantenkaart kan opzoeken, hoeft hij niet meer eerst naar zijn kantoortje. Allemaal pure tijdwinst.”

Bron: Centric

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Centric in de CorporatieGids 2017 te bekijken