Wonion Ulft over de keuze voor een nieuw personeels- en salarisadministratiesysteem

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Wonion Ulft is een kleine corporatie uit de Achterhoek met weinig tijd voor fratsen: de keuze voor een nieuw personeels- en salarisadministratiesysteem was dan ook snel gemaakt. Wim ten Dolle, vastgoed- en salarisadministrateur bij Wonion, vertelt over het waarom van hun blitz-beslissing voor PersMaster en PayMaster van Centric.

Wim: “Kijk, wij zijn een relatief kleine corporatie met 55 medewerkers. En we hebben het over een systeem dat door een handjevol medewerkers nog niet eens dagelijks wordt gebruikt. Ga je daar een compleet selectietraject voor optuigen? Wij vonden dat te ver gaan. Daarbij waren onze wensen ook niet spectaculair. Nu wisten we dat Sité Woondiensten - een grotere corporatie uit Doetinchem waarmee we op meerdere gebieden samenwerken - een jaar of twee eerder was overgestapt op software van Centric. En dat zij daar heel tevreden over waren. Na een bezoek waren ook wij enthousiast en op die manier zijn we bij PersMaster en PayMaster van Centric terechtgekomen.”

Binnen een jaar terugverdiend
Als grootste voordeel van het nieuwe systeem noemt Wim de kortere doorlooptijd van de maandelijkse loonrun. “Met het vorige pakket had de verwerking nogal wat voeten in de aarde en kostte het me al gauw een week doorlooptijd - nu werk ik alle mutaties in één middag af. Ook niet onbelangrijk: het gunstige tarief. Binnen een jaar had Wonion de investering terugverdiend.”

Cao en pensioenafspraken automatisch in systeem
Wonion neemt ook het Standaard Raamwerkmodel voor woningcorporaties af. Dit betekent dat Centric wijzigingen in de cao en afspraken met de pensioenverzekeraar centraal één keer per jaar in het systeem doorvoert. Wim: “Voor ons als kleine organisatie is dat een groot voordeel. We zijn niet gespecialiseerd in die materie en dan is het gewoon handig dat het centraal gebeurt.”

Bij implementatie en op de helpdesk
De relatie met Centric omschrijft Wim als uitstekend. “Niet dat alles alleen maar goed gaat, maar als we met een vraag of probleem zitten, speelt Centric daar snel op in; normaliter hebben we binnen een dag wel een reactie. Het grote voordeel van Centric is ook dat de mensen die je ziet tijdens en na de implementatie, ook worden ingezet op de helpdesk. Mensen met veel praktijkkennis dus die de klant goed kennen. Dat praat een stuk makkelijker!”

Bron: Centric