“We gaan er beter door samenwerken”

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Lenneke Overgaauw en Esmée de Heer, kennisbeheerders IRIS bij Woonbron IRIS klantenservice, IRIS zelfservice

“Bij Woonbron gebruikt iedereen IRIS: onze klantadviseurs van het KCC, collega’s op de backoffice en medewerkers buiten de deur. Doordat we alle klantcontacten in IRIS vastleggen zijn alle collega’s altijd op de hoogte van wat er speelt bij een klant. Je hoeft niet te zoeken naar informatie in andere systemen, maar hebt het overzicht via IRIS Zaken en Taken. Zo zie je in één oogopslag wat je zelf nog hebt openstaan en waar je collega mee bezig is. Dus ook het overnemen van klantcontacten van je (zieke) collega gaat makkelijk en snel.

IRIS is bij ons geïntegreerd met verschillende (bron)systemen als Empire, DISKIS, Pharos en Interaction Client (telefonie). Door gebruik te maken van intelligente koppelingen kunnen we informatie inzien en wegschrijven via IRIS, zonder de onderliggende systemen te hoeven raadplegen. De 2e lijn gaat dan ook steeds meer werken met IRIS, de echt specialistische zaken worden natuurlijk nog wel in het bronsysteem gedaan, maar voor de rest gebruiken ze liever IRIS. Ze beginnen in te zien hoe belangrijk het is dat het KCC op de hoogte is van wat er speelt. Door hen goed te informeren kan het KCC meer taken en klantcontacten afhandelen, zonder de backoffice te hoeven inschakelen.

En aangezien IRIS responsive is, kunnen onze medewerkers het systeem ook buiten de deur gebruiken op de iPad. Voorheen moesten ze eerst terug naar kantoor om hun werkzaamheden en klantcontacten te registreren, nu doen ze dat meteen onderweg. Het delen van informatie met je collega’s is zo eenvoudig en snel geworden, dat we dit steeds meer doen. En dat heeft natuurlijk alleen maar voordelen.

"Je ziet dat met de komst van IRIS de samenwerking tussen 1e en 2e lijn bij elkaar komt, we gaan er beter door samenwerken."

Klantadviseur Roelie van Dam
“Je wordt echt door het systeem geleid, er kan bijna niets misgaan als je IRIS gebruikt. Ik kan bovendien bijna altijd de juiste informatie vinden en anders vullen de kennisbeheerders het aan. Zo weet ik zeker dat wat ik zeg ook 100% juist is. De klant wordt steeds mondiger en wil meer weten, ik ben blij dat we daarop inspringen."

Bron: Kubion

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Kubion in de CorporatieGids 2017 te bekijken.