Vestwal: "Efficiënt dagelijks onderhoudsproces met standaard prijzenboek"

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Er valt voor corporaties veel winst te boeken in het automatiseren van het dagelijks onderhoudsproces. Dat zegt directeur Wim Zwartkruis van Vestwal. Het bedrijf vertelt op 21 september meer over de mogelijkheden van automatisering in dagelijks onderhoud en de efficiencyvoordelen die daarbij te winnen zijn.

"Als we met kijken naar dagelijks onderhoud, zien wij dat er nog een flinke slag te maken is in de geautomatiseerde verstrekking en verwerking van de opdrachten tot onderhoud," begint Wim. "Te beginnen bij het ingeven van de klacht door de bewoner via het portaal van de corporatie tot en met de betaling van de uitgevoerde activiteit van de aannemer. Wij zien maximale efficiency met een portaal waarin je in je wooneenheid komt te staan en waar je doorheen kunt lopen. Volledig visueel kun je dan aanraken welke onderdelen een klacht veroorzaken, waarbij ook direct een bedrag verschijnt van de daarmee gemoeide kosten en voor wiens rekening die komen."

"Tegelijkertijd verschijnt er door de aanraking een opdracht op het scherm van de aannemer, en komt er een agenda met mogelijk bezoekdata op terug. De ontwikkelingen in BIM zullen hier van grote hulp zijn."

Prijzenboek
Aan de basis hiervan staat een standaard prijzenboek voor de corporatie. Vestwal vertelt tijdens de vakbeurs meer over haar oplossing in het onderhoudsproces. Wim: "Die winst in efficiency in het administratieve proces van het dagelijks onderhoud kunnen corporaties bereiken met gebruik van de vaste verrekenprijzen uit het Vestwal prijzenboek. Wij vertellen er op onze stand graag meer over, en laten het gebruik hiervan zien."

Vestwal is op CorporatiePlein te vinden op stand 25