Umbraco: Het webplatform voor Bergopwaarts

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De CorporatieGids 2014 biedt woningcorporaties het startpunt voor (her)oriëntatie op bedrijfsvoering en ICT- oplossingen en diensten. Naast een zo volledig mogelijk overzicht en bedrijfspresentaties van toeleveranciers en adviesbureaus, biedt de CorporatieGids ook redactionele houvast voor onze doelgroep. Vandaag aandacht voor “Umbraco

Voor de woningcorporatie Bergopwaarts uit Deurne heeft Qvision het webplatform Umbraco geimplementeerd. De corporatie kan daarmee al haar digitale kanalen vanuit één plek beheren.

Woningcorporatie Bergopwaarts is al jaren zeer actief op het internet. Naast een corporate website (bergopwaarts.nl) wordt het internet ingezet om de klanten te bedienen middels een klantportaal. Tevens worden nieuwbouwprojecten middels een eigen website gepromoot. Daarnaast beschikt Bergopwaarts over beeldschermen in de ontvangsthal van het kantoor waarop informatie aan bezoekers kan worden aangeboden. In het verleden werden al deze kanalen middels verschillende systemen beheerd of moest voor de realisatie van subsites een webbouwer in de arm worden genomen.

De wens bestond dan ook om alle digitale kanalen vanuit één cms te kunnen beheren. Tevens wilde Bergopwaarts subsites snel en eenvoudig, zonder tussenkomst van een webbouwer, kunnen realiseren. Om aan deze wensen te kunnen voldoen heeft Qvision het webplatform Umbraco ingezet.

Door gebruik te maken van de multipublishing mogelijkheden van het cms Umbraco kan Bergopwaarts volledig zelfstandig meerdere kanalen inrichten. Zo kan de corporatie zelf narrowcasting kanalen aanmaken en inrichten waarbij het mogelijk is bijvoorbeeld op één scherm het aanbod te tonen en op een ander scherm het aanbod af te wisselen met nieuws en andere content. Daarnaast kunnen de medewerkers vanuit het cms (Umbraco) met één druk op de knop een nieuwe website aanmaken. Vervolgens kan de website geheel naar wens worden ingericht en vormgegeven. Zo kunnen er logo’s en achtergrond afbeeldingen worden toegevoegd en kunnen de kleuren van de verschillende onderdelen worden aangepast. Ook kan het gebruik van social media worden geconfi gureerd, kan een sitewide menu worden ingericht en kunnen er allerlei widgets worden toegevoegd. Elke subsite bevat daarnaast standaard een zoekfunctie en de functie ‘grote letters’. Door de grote variëteit aan functionaliteit kunnen subsites worden ingezet voor veel verschillende doeleinden zoals nieuwbouwprojecten of een website voor de ledenraad.

Om content op de verschillende kanalen te kunnen hergebruiken hoeft deze uiteraard niet te worden gekopieerd. Alle content wordt op één plek aangemaakt en onderhouden om deze vervolgens naar de gewenste kanalen te ontsluiten. Hierbij is het mogelijk om vrijwel alle vormen van content, van nieuws tot formulieren en van blogs tot fotoalbums, te gebruiken op meerdere kanalen. Het grote voordeel hiervan is dat wijzigingen in de content centraal kunnen worden doorgevoerd waarna deze wijzigingen direct op alle kanalen zichtbaar zijn.

Een bijdrage van Qvision

Bron:CorporatieGids2014

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Qvision in de CorporatieGids 2014 te bekijken.