Tweede Utrechtse corporatie gaat samenwerking aan met Umbrella

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op 15 juli hebben Mitros en Umbrella de eerste stappen gezet voor een langdurig partnership rond digitale dienstverlening. Samen met Umbrella gaat de woningcorporatie haar dienstverlening optimaliseren. Mitros treedt in de voetsporen van Portaal, die eerder dit jaar voor de volledige Umbrella-suite koos. 

Projectplan
De samenwerking is in de zomer van 2016 gestart en de eerste onderdelen worden eind 2016 in gebruik genomen. Het project bestaat uit de levering en inrichting van nieuwe websites, kennisbank, KCC-applicatie, klantportaal en social intranet. Umbrella zal op basis van de VERA-standaarden via de Corporatie Servicebus (CSB) van InfoSupport met het applicatielandschap van Mitros worden geïntegreerd.

Selectietraject
Eind 2015 start Mitros een selectietraject om software te vinden die de huidige klantapplicaties vervangen. Mitros gaat op zoek naar een innovatieve oplossing waarmee de verschillende klantcontactkanalen vanuit één platform bediend kan worden. De Utrechtse corporatie heeft een sterke ambitie in het optimaliseren van de dienstverlening, waarbij de focus ligt op online dienstverlening. Na het selectietraject en een proof-of-concept periode heeft Mitros voor de volledige Umbrella-suite gekozen.

Mitros
Mitros is een bijzondere partij in de stad Utrecht. Eén op de vijf mensen in Utrecht en Nieuwegein woont in een woning van Mitros. Mitros is met ruim 28.000 woningen de grootste woningcorporatie in de steden Utrecht en Nieuwegein.

Over Umbrella
Wij helpen woningcorporaties met het leveren van digitale, omnichannel dienstverlening aan hun klanten. Hiervoor ontwikkelen we software en helpen we corporaties met de implementatie hiervan.

Meer informatie is terug te vinden op de website van Umbrella.

Bron: Umbrella

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Umbrella in de CorporatieGids 2016 te bekijken.