Trifolium live met de Corporatie Cloud

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Trifolium Woondiensten is live gegaan met het reparatieverzoekenproces via de Corporatie Cloud. Met de implementatie is het optimaliseren van de gehele keten weer een stuk dichterbij gekomen.

De corporatie uit Boskoop heeft het traject zorgvuldig aangepakt. Eerder dit jaar vertelde Olaf van de Steen op NCCW.nl hier het volgende over:

“We zijn bij de implementatie van de Corporatie Cloud niet over één nacht ijs gegaan. Zo zijn we niet direct gestart maar hebben we eerst met een doorsnee van de organisatie een workshop van NCCW gevolgd. Deze workshop was om te kijken hoe onze processen verlopen en of en waar winst valt te behalen. Hierbij hebben gewerkt met onze eigen gegevens en hebben we bijvoorbeeld inzichtelijk gemaakt wat er gebeurt met een reparatieverzoek als we die eenmaal hebben gekregen. Je komt dan tot verrassende ontdekkingen. Zo leefde bij ons het idee dat we onze opdrachten redelijk evenredig verdeelden naar de verschillende aannemers. Het bleek dat verreweg de meeste opdrachten naar slechts twee aannemers gingen. Deze aanpak kost je tijd maar die win je later als je het proces opnieuw gaat inrichten weer terug”.

“Na de workshop hebben we het ideale proces beschreven en hier is een businesscase van gemaakt. Hier kwam uit dat er bij ons nog veel valt te halen in het reduceren van het aantal menselijke handelingen. Bijvoorbeeld in de communicatie naar onze aannemers. Ook willen we met een beslisboom in het reparatieverzoekenproces gaan werken. Nu zijn veel beslissingen mensenwerk maar het is voor een computer makkelijker om een beslissing te maken of een bepaald soort onderhoud voor rekening voor de huurder of de corporatie komt. We gaan nu een groot aantal zaken aan de achterkant inregelen zodat er aan de voorkant minder fouten worden gemaakt. Wat in de hoofden van mensen zit willen we in het systeem hebben. We pakken in eerste instantie het reparatieverzoekenproces en digitale factureren aan. Ook dit is bewuste keuze. We willen het niet in stukjes verbeteren maar gaan de gehele keten optimaliseren. Dan behaal je de meeste winst".

Digitale factuurverwerking
Een van de volgende stappen die Trifolium gaat nemen is het digitaal factureren. Dit proces wordt geïntegreerd met het reparatieverzoekenproces. Door de automatische koppeling met de opdracht en de factuur hoeft Trifolium straks alleen nog maar te tekenen, te boeken en de factuur betaalbaar te stellen. Door de koppeling van de factuur met de opdracht hoeven alleen uitzonderingen nog te worden gecontroleerd.

Trifolium Woondiensten
Trifolium is een actieve, klantgerichte en financieel gezonde woningcorporatie die zich vooral richt op de kwetsbare doelgroepen op de woningmarkt in Boskoop. Voor de ondersteuning van hun primaire processen gebruiken ze onder meer BIS NOA. En met tevredenheid want onlangs werd het contract voor het gebruik van BIS NOA met maar liefst tien jaar verlengd.

Om de livegang van de Corporatie Cloud te vieren was er een lekkere taart.

Bron: NCCW

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van NCCW in de CorporatieGids 2014 te bekijken.