TranspaClean: Borging, ontzorging en inzicht in uitvoering repeterend onderhoud

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Bij het schoonmaken en -houden van complexen, wil je als corporatie transparantie en inzicht in het onderhoud. TranspaClean helpt hierbij met haar onafhankelijke app TranspaCom. Hoe helpt deze app grip te krijgen op deze werkzaamheden en wat zijn de voordelen voor huurders, corporatie én schoonmaakpartners? TranspaClean vertelt er op 12 september over tijdens CorporatiePlein en wij spraken vooraf met Algemeen Directeur Hans Koper.

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein 2024?
We laten zien hoe eenvoudig het is voor een woningcorporatie om met één onafhankelijke app volledige transparantie en inzicht te krijgen in het reguliere en periodieke onderhoud op al haar bewonerscomplexen. Dit geldt voor alle repeterende contractwerkzaamheden zoals schoonmaak, glasbewassing, groenonderhoud en indien gewenst, periodiek technisch onderhoud.

Je kunt TranspaCom zien als een soort opper-app. Of juist als een app zonder dat er een app nodig is. Want je kunt als uitvoerder of bewoner simpel een QR-code of een NFC-kaart scannen. Zo kom je direct in je persoonlijke digitale locatieomgeving en ziet de afspraken. Met TranspaCom kijkt en werkt iedereen in hetzelfde, actuele werkschema per complex. Het regelt meldingen, opdrachtverstrekking en feedback. Het reguleert controles, KPI-rapportages, signaleert misstanden, en meer.

Centraal op onze stand staat onweerlegbare communicatie en ketensamenwerking voor repeterend onderhoud. Hoe TranspaCom alle betrokken partijen met elkaar verbindt en laat samenwerken. We laten zien hoe het systeem zorgt voor inzicht, transparantie, vertrouwen en ontzorging. En dat dit allemaal niet zo moeilijk is om te realiseren.  

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
De vraag waarmee je bij ons terecht kunt is: “Hoe weet ik dat de contractafspraken over regulier en periodiek onderhoud ook daadwerkelijk worden nagekomen?”

Wooncorporatie Woonpartners formuleerde het zo voor de schoonmaak:

“Wij zijn op zoek naar een hulpmiddel, waarmee we kunnen communiceren met onze (geselecteerde) huurders en de schoonmakers. Eigenlijk een digitaal platform, waarbij wij wel zien wat er gebeurt, maar waar we niet altijd tussen willen zitten. Schoonmaakbedrijf en huurder kunnen de klacht vaak prima zonder ons oplossen. Daarnaast willen we documenten kunnen delen die voor de gebruikers te downloaden zijn, zoals schoonmaakschema’s.”

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
TranspaCom biedt borging, ontzorging en inzicht in de uitvoering van repeterend onderhoud op alle locaties, ongeacht het aantal dienstverleners. Het biedt een digitale samenwerkingsvorm tussen bewoners, uitvoerders, wooncorporatie en dienstverleners. De belangen van al deze partijen zijn in het platform geborgd. 

Inzicht via het online logboek
Via een QR-code, NFC- of toegangscode heeft de bewoner, het wijkteam, de uitvoerder of een inspecteur op elk gewenst moment direct toegang tot het online logboek. Je kiest op een locatie uit meerdere onderhoudsdiensten zoals schoonmaak, groenonderhoud, technisch onderhoud enz. Zo blijven betrokken continu op de hoogte van de actuele status van de werkzaamheden en het geplande periodieke onderhoud in en rond het complex.

Aftekenlijst
Nadat onderhoudswerkzaamheden zijn voltooid tekenen dienstverleners deze af via een NFC-chip of via de app, inclusief eventuele bijzonderheden of opmerkingen.

Feedback op geleverde diensten
In het logboek geeft een bewoner of wijkbeheerder eenvoudig complimenten, dien je verzoeken extra werk in of doe je suggesties voor verbetering van de dienstverlening. je ziet de gelopen controles en kwaliteitsmetingen en de resultaten hiervan zijn geborgd in het logboek van het betreffende complex.

TranspaClean is op CorporatiePlein te vinden op stand 14.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: TranspaClean