Communicatie tussen informatiesystemen, je vraagt je af waarom het allemaal zoveel tijd en geld kost. De kwaliteitsverhoging, kostenreductie en efficiencyslag met systeemintegratie zijn voor alle partijen een grote stap voorwaarts. Woningcorporaties en softwareleveranciers slaan daarom de handen ineen binnen het Convenant van Stichting VERA. Zo ook Techxx. Met de ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst heeft Techxx haar commitment en betrokkenheid vastgelegd bij de technische normalisatiestandaard van gegevensdefinities in het belang van woningcorporaties.
KlantVenster van Techxx is een geïntegreerde oplossing waarin werkprocessen, medewerkers en ICT-oplossingen één geheel vormen. Dit doet Techxx op de nieuwste (Cloud-) technologieën. Integratie met bestaande informatiesystemen zorgt voor de betrouwbare informatie voor zowel klant als medewerker.
Als medestander van de efficiënte gegevensuitwisseling levert Techxx een belangrijke (kennis-) bijdrage in de expertgroepen van VERA. Medewerkers van Techxx leveren grote bijdrage in de uitwerking van de gegevensdomeinen Verbreding en Kengetallen en doen review van de eindproducten binnen deze gegevensdomeinen. “Als Technisch architect bij Techxx vind ik het belangrijk om te participeren binnen VERA. Het biedt als ICT-partner voor vele woningcorporaties de uitgelezen kans om onze innovatieve oplossingen te laten aansluiten bij marktstandaarden. Wij hebben een duidelijke visie hoe dit binnen CORA en VERA gerealiseerd moet worden”, zegt Pascal van Delft, Manager productontwikkeling bij Techxx.
Links: Pieter Ruigrok, directeur van Techxx en rechts: Mea Kessler, voorzitter NetwIT en bestuurslid VERA
De voordelen voor woningcorporaties
Een belangrijk uitgangpunt voor ICT-investeringen is het bereiken van efficiency en effectiviteit. Een goede en betrouwbare informatievoorziening, de digitale werkplek van de medewerker, is daarin cruciaal. De voor Techxx relevante standaarden worden direct geadopteerd in de KlantVenster productsuite. Woningcorporaties werken daardoor op basis van de laatste ontwikkelingen en marktstandaarden om kwaliteitsverhoging van de dienstverlening en kostenreductie te realiseren. Zaakgericht werken op basis van de zaaktypecatalogus, dossier gericht werken en decentraal archiveren zijn functionaliteit welke beschikbaar worden binnen de Cloud-oplossing KlantVenster E-Archief Online. Eerder zijn ook de CORA 3.0 indicatoren in KlantVenster Informatiebroker opgenomen. Presentatie van betrouwbare sturingsinformatie op basis van gedefinieerde en geaccepteerde branchestandaarden is direct beschikbaar via onder andere online risk dashboards en bestuurder dashboards. Benchmarking en transparantie wordt zo met behulp van KlantVenster Informatiebroker mogelijk gemaakt.
Binnenkort zal Techxx participeren in het VERA certificeringstraject, waardoor woningcorporaties ervan verzekerd zijn dat de productsuite KlantVenster VERA-compliant is.
Bron: Techxx
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.