Stadgenoot lanceert nieuwe identiteit voor Oostenburg

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Met ‘Ons Oostenburg’ lanceerde woningcorporatie Stadgenoot afgelopen vrijdag een nieuwe identiteit voor het stoere en levendige eiland in hartje Amsterdam. Deze omvangrijke gebiedsontwikkeling ontwikkelt zich gestaag tot een echte stadswijk, waar steeds meer mensen wonen, werken, ondernemen en recreëren. Stadgenoot is op Oostenburg sinds 2007 de gebiedsregisseur; de ‘verbinder’ tussen sociale, publieke en commerciële partners.

Patrick Barské, directeur Vastgoed en Ontwikkeling bij Stadgenoot, is enthousiast over de veranderingen op Oostenburg: “Je ziet de transformatie van gebiedsontwikkeling naar een echte stadswijk. Dit is voor ons hét moment om Oostenburg een nieuw gezicht te geven onder de naam ‘Ons Oostenburg’. Hiermee willen we de buurtontwikkeling een impuls geven. Succesvolle buurtontwikkeling doe je samen, het kan alleen slagen als alle betrokkenen er samen de schouders onder zetten: bewoners, ondernemers én professionals die actief zijn op Oostenburg. Om het buurtgevoel te stimuleren gaan we ook aan de slag met kunst in de openbare ruimte en de inrichting van het buurtplein. Dat doen we in nauwe samenwerking met de buurt.”

Stadswijk voor iedereen
Oostenburg is een stadswijk voor iedereen. Van bewoners met lagere en hogere inkomens, ondernemers, horeca, kunstenaars, muzikanten, aangrenzende buurtbewoners tot bezoekers van buiten de stad. Hier gaat Stadgenoot tot en met 2026 een nieuwe wijk realiseren met circa 1.800 woningen. Er komt een mix van sociale, middensegment en vrije sector huurwoningen, koopappartementen, zelfbouwwoningen, recreatiegelegenheden en horeca. De eerste bewoners en ondernemers hebben zich er al gevestigd. 

Bewoners getrakteerd op De Oostenburger
Om de nieuwe identiteit bij bewoners te introduceren, trakteerden medewerkers van Stadgenoot de eilandbewoners op De Oostenburger. Deze nieuwe lokale burger is gemaakt door de keukenbrigade van Inntel Hotels, dat zich eerder dit jaar vestigde op het eiland. Patrick Barské: “Een sterke buurt heeft een eigen identiteit. Een lokale lekkernij, gemaakt door de plaatselijke horeca, onderstreept de eigenheid van dit eiland. Het is ontzettend leuk om de enthousiaste reacties van bewoners te zien. De burger viel duidelijk in de smaak.”

Bron: Stadgenoot, Foto: Stadgenoot