Squerist: Geef digitalisering een vliegende start met referentieprocessen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Om de dienstverlening bij woningcorporaties verder te digitaliseren, is het van belang dat bedrijfsprocessen goed in beeld zijn. “Alleen op die manier kun je antwoord geven op vragen als, welke stappen wil je automatiseren, welke gegevens en documenten zijn daarbij nodig en welke applicaties wil je koppelen?” Dat zegt Denise Garcia van Squerist. Het bedrijf vertelt op CorporatiePlein meer over het in beeld krijgen van processen, en voorafgaand aan de beurs spraken wij daar alvast over.

“De procesconsultants van Squerist zijn expert op het gebied van processen, procesmanagement en digitalisering,” begint Denise het gesprek. “Zij kunnen organisaties verder helpen in deze thema’s. De producten en diensten die corporaties leveren zijn nagenoeg overal hetzelfde. Het spreekt dan ook voor zich dat de processen ook veel overeenkomsten vertonen.”

Referentieprocessen
Op de stand van Squerist kan je onder andere in gesprek met Maike Jansen, vertelt Denise. “Zij is een van onze ervaren processpecialisten en stelde afgelopen jaar – in opdracht van Aedes en CorpoNet en samen met VVA-Informatisering en andere experts uit de sector – referentieprocessen op voor een aantal belangrijke corporatieprocessen. Bezoekers kunnen met haar sparren over hoe deze referentieprocessen kunnen helpen bij verdere digitalisering, hoe je ze omzet naar een organisatiespecifiek proces of hoe ze helpen inzicht te verkrijgen in en helpen beter te sturen op resultaten.”

Checklist
“Daarnaast ontwikkelde Squerist een handige ‘Checklist digitalisering woningcorporaties’. Kom deze checklist halen of vraag één van de experts om deze met je door te lopen. Zo weet je meteen welke stappen er voor jouw organisatie nog te nemen zijn.”

Surfing the waves of Agile
Op de stand van Squerist kan je ook kennismaken met Derk-Jan de Grood, auteur van het boek ‘Surfing the waves of Agile’. “Een Agile werkwijze draagt bij aan de wendbaarheid van je organisatie,” sluit Denise af. “Het helpt je de klant centraal te stellen en voorspelbaar te worden. Het implementeren van de Agile werkwijze is ook een belangrijke tak van de dienstverlening die Squerist biedt.”

Squerist is te vinden op stand 41 op CorporatiePlein.

Aanmelden voor CorporatiePlein 2021 kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Squerist