SmartR onderzoekt 'best practices' in Benchmark Klantportalen 2017

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Begin deze maand kondigde SmartR haar 'Benchmark Klantportalen 2017' aan, een onderzoek naar de voors en tegens van klantenportalen. Inmiddels hebben zo'n honderd corporaties hun stem laten horen. Wil jij niet ontbreken in dit onderzoek? Meedoen kan tot 31 maart.

Centraal in het onderzoek staan de 'best practices' rondom klantportalen, werkwijzen die zo goed werken dat ze als standaard of inspiratiebron kunnen dienen voor de rest van de sector. Wat zijn bijvoorbeeld de opbrengsten en kosten van klantportalen, en wat levert het voor corporaties op dat huurders via een portaal inloggen? Wat zijn de ervaringen met een klantportaal en worden bepaalde doelstellingen nu wel of niet behaald? Of maak je als corporatie nog helemaal geen gebruik van klantportaal? Welke corporaties hebben succes met hun portaal en wat ligt daaraan ten grondslag?

SmartR brengt het antwoord op deze vragen in kaart door onderzoek te doen naar het gebruik van klantportalen onder alle corporaties in Nederland. Bijna honderd organisaties hebben hun input al gegeven, en wanneer uw corporatie dat nog niet heeft gedaan kan dat alsnog middels de volgende link.

De eerste resultaten van de Benchmark Klantportalen 2017 worden gepresenteerd op CorporatieGids LIVE, 11 april in EXPO Houten. Deelnemers aan de kennissessie van SmartR krijgen de eerste resultaten toegelicht en krijgen tevens een rapport uitgereikt. U kunt zich hier opgeven voor deze kennissessie.

Bron: SmartR

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van SmartR de CorporatieGids 2016 te bekijken