De economie groeit als kool. Vastgoedonderhoudsbedrijven, installatiebedrijven en bouwfirma’s werken met volle opdrachtportfolio’s. Met die goede resultaten ontstaat ruimte om meer aandacht te geven aan ontwikkeling en innovatie. Maar gebeurt dit op een basis die in lijn ligt met wat in de toekomst van u verwacht wordt?
Digitaal werken is de nieuwe norm. Voorbije jaren zijn vele serviceorganisaties overgestapt van pen en papier naar apps om processen te digitaliseren en te stroomlijnen. De wereld digitaliseert. Nu informatie, applicaties en diensten digitaal steeds eenvoudiger toegankelijk zijn, groeit de behoefte vanuit de vraagkant in de markt verder naar real-time systemen en gepersonaliseerde diensten. Met andere woorden, klanten gaan langzaam maar zeker steeds meer van hun leveranciers verwachten. Organisaties die nu de volgende stap weten te maken, zullen op die veranderde behoeften kunnen inspelen.
In de gesprekken die ik voer, hoor ik terug dat organisaties de toegevoegde waarde van automatisering zien. Ze merken dat apps monteurs goed kunnen ondersteunen in processen. Wat ze niet vaak doorhebben, is dat er inmiddels al een nieuwe fase is aangebroken: een tijd waarin serviceorganisaties behoefte gaan hebben aan een kennnispartner in plaats van een app-leverancier. Want het maken van de stap naar het nieuwe tijdperk met techniek als AR, VR IoT en Big Data vraagt niet zozeer om een software-oplossing, maar vooral een visie. Daarvoor is kennis nodig. En die ontbreekt of wordt niet met de klant gedeeld.
Doet uw leverancier zijn huiswerk?
Het is begrijpelijk dat organisaties zich in ontwikkeling-en innovatievraagstukken zich willen laten leiden door hun leverancier. Ze hebben zelf vaak niet de tijd om kennis op te doen. Essentieel is dan wel dat de leverancier zich opstelt als kennishouder en de handschoen oppakt om innovatie aan te jagen. Ik zie echter dat veel leveranciers zich, ondanks die latente behoefte, puur tot de techniek beperken; hierdoor zal uw organisatie nooit gebruikmaken van de mogelijkheden die een app an sich overstijgen.
Een app ondersteunt u in de basisbehoeften: uw serviceproces. Met Connect werken wij aan een oplossing die verder gaat en rekening houdt met de ontwikkelingen en innovatie. Wij zien ons niet als traditionele leverancier, maar als partner. Door uit te zoomen op het serviceproces en mogelijkheden binnen gebieden als Big Data en IoT te koppelen aan de trends die wij zien binnen de vele branches die Sigmax bedient, zijn wij in staat werkelijk onderscheidende oplossingen te ontwikkelen. Concreet leiden die tot een digitaal serviceproces dat verwachtingen vanuit klanten niet alleen waarmaakt, maar ook overtreft.
Maak de sprong naar een nieuwe generatie oplossingen
U moet kunnen vertrouwen op een stabiele digitale basis. Maar als u kritsch bent, ondersteunt uw product ook uw toekomst? Kunt u daadwerkelijk meerwaarde bieden ten opzichte van uw concurrenten? Wij zijn volop bezig met het uitwerken van businesscases waarin de term ‘generiek’ niet voorkomt. Het sleutelwoord voor Service 2.0 is relevantie. Veranderende eisen vanuit de markt moeten niet worden genegeerd, maar omarmd. Wij helpen u graag de pijlen gericht op de toekomst te vuren.
Bron: Sigmax | Foto: Sigmax
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.