ServiceSites: Geautomatiseerd on- en offboarden van woningzoekenden en huurders

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Hoe kan het geautomatiseerd on- en offboarden van woningzoekenden en huurders woningcorporaties helpen efficiënter te werken en de klantbeleving te perfectioneren? ServiceSites (Tennanz) vertelt daar op 26 september meer over tijdens CorporatiePlein, en wij spraken vooraf alvast met Managing Director Leonard Jansen.

“Corporaties hebben zich de afgelopen jaren gefocust op de digitalisering van de bedrijfsvoering,” begint Leonard. “Woningzoekenden en huurders leven reeds in een digitale wereld, en corporaties zullen hier nog meer op moeten aansluiten. De dienstverlening moet sneller en vooral gemakkelijker. De klantbeleving is een belangrijke succesfactor voor de toekomst van een corporatie geworden.”

Klantbeleving
“Het digitaliseren en optimaliseren van de processen heeft gezorgd voor een duidelijke verbetering van de bedrijfsvoering. In meer en soms in mindere mate zijn ook de klantprocessen hierin betrokken. Echter, veel ontwikkelingen van de afgelopen jaren hebben vooral een interne focus gevraagd, in onze ogen logisch en ook noodzaak geweest,” vervolgt Leonard. “Wij zien echter ook dat het klantproces weer nieuw elan moet hebben. Huurders en woningzoekenden verwachten een hogere kwaliteit van de dienstverlening en willen hierin vooral ‘verwend’ worden. De klantbeleving kan omhoog en het klant worden bij een corporatie moet in onze ogen een feestje zijn!”

Wendbaarheid
“Deze ontwikkeling aan de kant van woningzoekenden en huurders vraagt om wendbaarheid om steeds sneller te kunnen inspelen op vragen en behoeften van de klanten. Corporaties moeten zich dus flexibel kunnen aanpassen en hierin zien wij een grote uitdaging voor de komende jaren. In het algemeen gaat er nog te veel energie naar het inrichten en beheren, is er onvoldoende tijd voor evaluatie en bieden huidige systemen onvoldoende flexibiliteit voor verbeteringen.”

Digitale overgang
Op CorporatiePlein vertelt ServiceSites meer over Tennanz, haar totaaloplossing voor het soepel en geautomatiseerd on- en offboarden van woningzoekenden en huurders. Leonard: “Op basis van onderzoek en onze jarenlange ervaring hebben we ons specialisme vertaald naar een dienst met meetbare en aantoonbare resultaten voor deze twee belangrijke processen die enorm belangrijk zijn voor de huurderstevredenheid. Met Tennanz verloopt de digitale overgang van woningzoekende naar huurder naadloos. Huurders voelen zich sneller thuis door actieve interactie tot meer dan een jaar na het betrekken van de woning, en de vertrekkende huurder wordt optimaal gefaciliteerd om de resterende administratieve en praktische zaken soepel en zonder gedoe af te werken. Voor het eerst klant worden moet fijn zijn en met een zeer positieve beleving. Dat is wat Tennanz te bieden heeft.”

“We hebben ons bij de ontwikkeling van Tennanz laten leiden door volledige focus op het gemak voor en de beleving door de woningzoekende en huurder. Daarbij is uiteraard ook gekeken naar een geweldige communicatie met én tussen huurders, de integraties met bestaande systemen, de flexibiliteit om te personaliseren op corporatieniveau en het motto ‘meten is weten’. Bezoekers op de beurs die meer willen weten over de oplossing, nodigen wij van harte uit op onze stand!”

ServiceSites is op CorporatiePlein te vinden op stand 13

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: ServiceSites