Reparatieverzoek voor Woningstichting Den Helder

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Begin 2013 werd de website van Woningstichting Den Helder opgeleverd. Later dat jaar is de website uitgebreid met een Woningzoekendenportaal, Huurdersportaal en kleurenkeuzemodule. Onlangs is daar ook een reparatieverzoekmodule aan toegevoegd.

Huurdersportaal - dashboard, actuele woningaanbod en reparatieverzoek
Kort na de oplevering van het Woningzoekendenportaal is ook het nieuwe Huurdersportaal opgeleverd. Dit bevat een dashboard waar huurders na inloggen in één oogopslag alle voor hen relevante gegevens, zoals persoonlijke en contractgegevens, kunnen inzien. Ook kunnen huurders nu via het Huurdersportaal een reparatieverzoek indienen en direct inplannen. Alle informatie wordt realtime verwerkt in het primaire systeem SG|Tobias AX.

Woningzoekendenportaal en meer
Alle portaalfunctionaliteit van het Woningzoekendenportaal is gekoppeld met het primaire systeem van de woningcorporatie (SG|Tobias AX). Hiervoor zijn diverse koppelingen via de ESB gerealiseerd. Dit zorgt ervoor dat de inschrijvingen en gewijzigde gegevens gelijk op de juiste plek in de back-office terechtkomen. Woningzoekenden kunnen inloggen en op het actuele aanbod van woningen en parkeerplaatsen reageren.

De kleurenkeuzemodule – inspraak op de nieuwe kleur van jouw complex
Naast een nieuw Woningzoekenden- en Huurdersportaal is tevens een kleurkeuzemodule toegevoegd op de website van de dochteronderneming Helder Vastgoed Schilderwerken. Met de kleurenkeuzemodule kunnen huurders van complexen die geschilderd gaan worden op de website van Helder Vastgoed Schilderwerken hun stem uitbrengen op hun favoriete kleur. Bewoners kunnen een stem uitbrengen met een verkregen wachtwoord. De meeste stemmen bepaalt uiteindelijk de kleur die het complex.

"Bewoners worden zo nauw betrokken."
“Kleuren zijn heel persoonlijk. Vandaar dat het moeilijk is om het echt iedereen naar de zin te maken. Maar met deze kleurenmodule krijgen de bewoners direct een beeld van de nieuwe kleurstelling en kunnen daar hun stem op uitbrengen. Hiermee worden de bewoners nauw betrokken bij de uiteindelijke uitstraling van hun woning, straat of wijk.”- aldus Sander Quartel, Stafmedewerker Beleid bij Woningstichting Den Helder.

Bron: Zig Websoftware