Qvision over de mogelijkheden van Umbraco narrowcasting

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Narrowcasting is dé manier om middels digitale schermen op verschillende plaatsen verschillende doelgroepen aan te spreken, met als doel alleen die informatie te tonen die voor hen relevant is. Deze informatie wordt getoond en verspreid via digitale schermen die in de meeste gevallen worden aangestuurd op afstand. Sinds de komst van Plasmaschermen zie je het steeds vaker; schermen in bijvoorbeeld winkels die doelgericht specifieke content laten zien aan de bezoekers. Ook voor woningcorporaties is het mogelijk om hier gebruik van te maken, te denken aan bijvoorbeeld een tv scherm bij de entree van het kantoor of in een complex waarop informatie wordt getoond zoals het woningaanbod, nieuws of VVE informatie. Met het cms Umbraco biedt Qvision de tools om deze informatie centraal te kunnen beheren.

Door de inzet van Umbraco als basis voor alle digitale content, is het mogelijk om volledig zelfstandig op meerdere plaatsen narrowcasting kanalen in te richten en te beheren. De getoonde informatie kan verschillen per scherm, waardoor bijvoorbeeld het woningaanbod kan worden getoond op het ene scherm en content op een ander. Daarnaast kunnen de schermen ook andere vormen van informatie tonen, te denken aan nieuws, foto’s en informatiepagina’s.

Wanneer er gebruik wordt gemaakt van de multi publishing mogelijkheden van het cms Umbraco kan content ook makkelijk opnieuw worden ingezet op alle digitale kanalen. Content wordt op één centrale plek aangemaakt waardoor het makkelijk voor de verschillende schermen, maar ook een website of intranet te gebruiken is. Dit houdt ook in dat eventuele wijzigingen op een centrale plek worden doorgevoerd en hierdoor direct op alle kanalen zichtbaar zijn.

Maak je dus al gebruik van Umbraco voor een website of intranet, dan is het wellicht interessant om te kijken naar de voordelen wanneer Umbraco ook wordt ingezet om je narrowcasting kanalen te beheren. Daarnaast kan Umbraco, wanneer je reeds andere (vaak dure) software gebruikt voor je narrowcasting kanalen, een interessant alternatief zijn.

Bron: Qvision

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Qvision in de CorporatieGids 2016 te bekijken.