ProImpact vertelt over het belang van online dienstverlening

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Steeds meer corporaties zetten in op de digitalisering van klantcontact. Volgens Lambert Blikman, directeur van ProImpact, resulteert dat niet alleen in minder telefoontjes en fysieke bezoeken: "Wij geloven dat wanneer de online-kant bij corporaties goed geregeld is, huurders niet hoeven te bellen of langs te komen."Het bedrijf zal op CorporatiePlein 2016 meer vertellen over het belang van online dienstverlening, en hoe corporaties dit het beste kunnen inrichten.

Door processen te digitaliseren kunnen huurders zelfredzaam worden, en woonzaken zelf online regelen. "Eenvoudig en snel is daarbij het credo," vertelt Lambert. "Door het uitbreiden van online dienstverlening dat 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is, wordt de huurder gevrijwaard van ingewikkelde systemen en lange wachttijden. Daarbij spelen digitale processen een belangrijke rol."

Zaakgericht werken
Om corporaties hierbij te helpen, biedt ProImpact een aantal oplossingen, waaronder haar medewerkersportaal. "Deze is zaak- en taakgericht opgezet, waardoor een goed beeld geschetst wordt van de workload voor medewerkers. Extra mogelijkheden als documentmanagement, de kennisbank en het KCC zijn ook in dit portaal beschikbaar. Zaakgericht werken is daarnaast ook binnen ons huurdersportaal geïntegreerd. Op deze manier kunnen huurders zelf zaken opstarten en krijgen zij de voortgang van een zaak binnen het portaal gepresenteerd."

Zaakgericht werken is dus de sleutel. "Dit versterkt een goede service richting klanten en relaties. Voor medewerkers wordt het makkelijker om inzicht te krijgen in de werkvoorraad en mogelijke knelpunten. Daarnaast bevordert zaakgericht werken de professionalisering van processen en daarmee de klanttevredenheid."

Efficiency
De oplossingen van ProImpact voor online dienstverlening staan dan ook centraal op haar stand tijdens CorporatiePlein. Lambert: "Met zaak- en taakgericht verbeteren corporaties hun efficiëntie, leggen ze meer focus op klanttevredenheid, wordt de workload eenvoudig uitgevoerd en bewaakt en vindt er waar mogelijk aan de voorkant een optimale procesafhandeling plaats. Zo kan er meer tijd worden besteed aan het beter leren kennen van huurders, zodat er geen onnodige vragen meer gesteld hoeven te worden. Niet ' van het kastje naar de muur' meer als antwoord, maar een efficiënte afhandeling van zaken."

ProImpact is op CorporatiePlein te vinden op stand 62.