ProImpact kennisbank: Alle kennis centraal op één plek

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Hoe zorg je er voor dat klanten van alle medewerkers binnen de corporatie hetzelfde antwoord krijgen? Het is belangrijk om informatie voor medewerkers snel vindbaar te maken zodat dit eenduidig naar buiten gebracht kan worden. 

De Kennisbank 

De kennisbank zorgt er voor dat alle informatie binnen de organisatie op een heldere plek staat. Zo is het makkelijk om vragen te beantwoorden en informatie met medewerkers onderling te delen.
In de Kennisbank bevinden zich kennisdocumenten die betrekking hebben op alles wat de organisatie bezighoudt in de breedste zin van het woord. Wanneer er door een medewerker extra kennis vergaard wordt kan dit altijd worden aangevuld in de kennisbank. Ook is het mogelijk bestaande informatie te wijzigen.

De Kennisbank is opgebouwd uit kennisdomeinen, hieronder hangen weer kennisitems. Dit zorgt voor overzicht en is tijdbesparend, op deze manier kan de klant het snelst geholpen worden, door wie dan ook binnen de organisatie.

Ook voor huurders
Naast deze prettige werkwijze voor medewerkers is het ook mogelijke klantenportalen te voorzien van een kennisbank. De kennisbank kan op zowel het klantenportaal als het intranet worden geïmplementeerd. Huurders en medewerkers van corporaties beschikken op deze manier over dezelfde informatie.

Door veel informatie online beschikbaar te maken, worden huurders zelfredzamer. Op deze manier hoeft er minder (snel) telefonisch contact opgenomen te worden, en kan er informatie vergaard worden buiten openingstijden. Mocht de informatie waar de huurder naar op zoek is niet online te vinden zijn, wordt er de mogelijkheid geboden om eenvoudig online vragen te stellen. Uiteraard is de kennisbank geoptimaliseerd voor mobiele apparaten en kan er gebruik gemaakt worden van uitgebreide statistieken.

Bron: ProImpact

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van ProImpact in de CorporatieGids 2016 te bekijken.