PCA Mobile over het optimaliseren van online dienstverlening

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Bij veel corporaties staat het hoog op de agenda: het ontzorgen van haar huurders en ketenpartners. Dat zegt Marcel Overkamp van PCA Mobile. "Daarbij ligt de focus op optimalisatie van online dienstverlening met een centrale doelstelling: de huurder de mogelijkheid bieden om 24/7 haar zaken online af te handelen. In één contactmoment, zonder tussenkomst van het KCC." Het optimaliseren van online dienstverlening staat dan ook centraal op de stand van PCA Mobile op 22 september tijdens CorporatiePlein.

"Een goed voorbeeld is een klantportaal waarin de huurder de mogelijkheid wordt geboden online een reparatieverzoek te doen," begint Marcel. "Van groot belang daarbij is een goed werkend afsprakenproces. Een geavanceerd planbord, waarin de beschikbaarheid van eigen vaklieden en vaklieden van onderaannemers online geraadpleegd kan worden, is daarbij een must. Zonder de inzet van deze middelen is de inzet van een KCC alsnog noodzakelijk om tot een definitieve planning te komen. Oftewel; alsnog extra contactmomenten."

Bewezen platform
Met de IT-componenten van PCA Mobile kan een corporatie dit regelen. "Wij bieden een platform van bewezen oplossingen waarmee het delen van informatie met de verschillende partners in de keten kan worden bewerkstelligd. Het online en realtime bevragen van de componenten in uw IT-landschap garanderen een optimale dienstverlening voor uw huurders. Deze componenten zijn middels webservices volledig beschikbaar voor externe processen als klantportalen, websites of apps. Hiermee wordt 24/7 realtime informatie beschikbaar waarmee uw huurder optimaal geïnformeerd kan worden."

Marcel geeft enkele voorbeelden: "Denk aan het direct ter plaatse vastleggen van een vervolgafspraak door uw vakman of co-maker met de huurder. Dit is mogelijk door het aanbieden van best fit planvoorstellen op basis van realtime beschikbaarheid. Of het inplannen van een reparatieverzoek bij een van uw onderaannemers of co-makers zonder tussenkomst van het KCC. Daarmee wordt de huurder in één contactmoment voorzien van de juiste informatie en afspraak op maat."

Besparen
PCA Mobile kan corporaties helpen geld te besparen, om zo bij te dragen aan business drivers van de organisatie. "Bijvoorbeeld door het reduceren van het aantal klant-niet-thuis-gevallen door reminders. Deze worden getriggerd op gewenste momenten en verstuurd via sms en/of e-mail. Of het automatisch versturen van een sms met daarin de verwachte aankomsttijd van de vakman. Het realiseren van directe integratie met uw toeleverancier valt hier ook onder. Dit maakt realtime inzicht in verbruikte materialen en optimaal voorraadbeheer mogelijk. Zo wordt complete facturatie een bereikbaar doel, en komt outsourcing van voorraadbeheer in zicht."

PCA Mobile is op CorporatiePlein te vinden op stand 14.