Patrimonium versterkt interne communicatie en samenwerking

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Patrimonium woonservice beheert ongeveer 7.600 sociale huurwoningen in de regio Veenendaal. Om dat efficiënter te doen, wil de corporatie meer digitaal gaan (samen)werken. Daarvoor werd eerst de interne samenwerking en communicatie naar een hoger plan getild. Motion10 hielp hen daarbij en bouwde voor Patrimonium een sociaal intranet op basis van Office 365 en SharePoint Online.

Toenemende druk op woningcorporaties
Woningcorporaties ervaren een toenemende druk vanuit de maatschappij. En vooral vanuit de overheid. Minister Blok is de verantwoordelijke minister. Die heeft aardig wat ideeën over hoe hij de woningmarkt in Nederland zou willen inrichten. Dat zien we in de splitsing tussen DAEB/Niet-DAEB. In algemene zin: De Nieuwe Woningwet. Daarom gaan woningcorporaties naarstig op zoek naar meer efficiency.
 
Edward Dalmulder is hoofd informatisering bij Patrimonium. Hij vertelde ons over de belangrijkste uitdagingen waar hij mee te maken had.

Interne communicatie verbeteren om self-service te kunnen bieden
Speerpunt bij Patrimonium is communicatie met huurders. Maar om een hoog niveau van self-service aan te kunnen bieden, moet je de binnenkant eerst goed op orde hebben. Het oude intranet was een statisch, verouderd platform dat centraal werd bijgehouden. Dat moest meer een digitale werkomgeving worden. Waarin mensen heel makkelijk en interactief kennis kunnen delen en samenwerken.

Nieuw sociaal intranet en digitale werkomgeving
Het nieuwe intranet wordt veel meer sociaal en interactief gebruikt door medewerkers. Medewerkers in de buitendienst hebben meer voeling met ontwikkelingen binnen de organisatie. En bovendien is samenwerken in projecten gemakkelijker en efficiënter geworden. 

Bron: Motion10

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Motion10 in de CorporatieGids 2015 te bekijken.