Online dienstverlening is een organisatieverandering

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

ProImpact en innergo werken samen voor corporatiesector

In navolging van telecombedrijven, banken, energiebedrijven, verzekeraars, makelaars en vele anderen zijn woningcorporaties steeds actiever met online dienstverlening. Online dienstverlening stelt corporaties in staat om efficiënter en klantgerichter te werken. Tijdrovende processen worden geautomatiseerd en het klantcontact wordt effectief getrechterd. Om dit mogelijk te maken worden interne bedrijfsprocessen door corporaties aangepast. Efficiency en online zelfservice voor de huurder gaan daarmee hand in hand.

Voor het bieden van een totaal oplossing aan woningcorporaties zijn ProImpact en innergo een samenwerking aangegaan.

Specialist in beeldschermcommunicatie

ProImpact is een internetbureau gespecialiseerd in beeldschermcommunicatie in de sociale huisvestingsector. Zij biedt front office applicaties waaronder websites, intranetten, woonruimtebemiddelingssystemen en huurderportalen waarmee woningcorporaties invulling geven aan online dienstverlening.

Verbinding van techniek met de organisatie

Bij de digitale implementatie van dergelijke middelen komt de organisatie dikwijls tot inzicht dat er een verbinding noodzakelijk is tussen techniek en dagelijkse werkzaamheden wat zorgt voor een organisatieverandering. Het verkrijgen en behouden van grip op online dienstverlening gaat namelijk niet alleen over techniek, maar ook over gedrag, patronen en processen. Ambities om te digitaliseren worden verwezenlijkt door strategische en operationele keuzes te maken. Dat betekent dat naast de processen ook de rollen en taken in lijn moeten zijn met deze vorm van dienstverlening. Verder wordt ook iets gevraagd van het denken en doen in de organisatie, het raakt de leefwereld van de organisatie.

Werkend maken én houden

Het doorvoeren van dergelijke wijzigingen kan best complex zijn zonder hulp van buitenaf. Voor innergo zijn dit soort trajecten dagelijkse kost. "Hoe maak én hou je online dienstverlening werkend?" innergo stelt maatschappelijk relevante organisaties en hun medewerkers in staat om te verbeteren. Zij geeft handen en voeten aan de strategische en tactische bedrijfsvoering van organisaties.

Totaaloplossing

Met de samenwerking bieden beide organisaties een totaaloplossing aan corporaties die van online dienstverlening serieus werk willen maken.

Op de foto: Michel van Doorn (l) van innergo en Lambert Blikman van ProImpact