Qvision heeft tezamen met Mavention en Colours een nieuwe website gerealiseerd voor Woonbedrijf op basis van Sharepoint 2013. Woonbedrijf is de grootste woningcorporatie van Zuid-Nederland met circa 34.000 verhuurbare eenheden. Het doel van het project was om een toekomstbestending online platform te realiseren waarmee Woonbedrijf haar digitale ambities nu en in de toekomst kan realiseren.
innen de samenwerking was Qvision verantwoordelijk voor de realisatie van het klantportaal (voor woningzoekenden en huurders), was Mavention verantwoordelijk voor de implementatie van de website op basis van Sharepoint 2013 en nam Colours het volledige ontwerp van de oplossing voor haar rekening.
Wat meteen opvalt, is de aangepaste vormgeving, navigatie en zoekfunctie van de website. Met minder kliks komt de bezoeker waar hij/zij moet zijn. Door het gebruik van cookies en keywords is de zoekfunctie sterk verbeterd en vind je sneller wat je wilt weten. Dat is ook wat Woonbedrijf hoort uit de positieve reacties van de klanten. Mensen die moeite hebben met lezen, kunnen gebruikmaken van de voorleesfunctie.
Woonbedrijf wil met de nieuwe website niet alleen maar zenden, maar ook de dialoog met klanten aangaan. Bijvoorbeeld door middel van de module Disqus die reacties en discussies van bezoekers gemakkelijk en overzichtelijk maakt.
Altijd en overal
Eén van de doelstellingen voor de vernieuwde website is dat de bezoeker zijn of haar zaken 24 uur per dag, 7 dagen in de week vanaf elk apparaat moet kunnen regelen. Om dit doel te bereiken is de website gebouwd op basis van responsieve design. Hierdoor is de volledige website (inclusief portaal) te bekijken en te bedienen op zowel desktop computers als tablets en smartphones.
Buurtinformatie
Een veelgehoorde wens van bewoners is om meer te weten te komen wat er leeft in hun buurt. Door alle informatie en nieuwsberichten te bundelen, zien buurtbewoners meteen wat er allemaal in hun buurt speelt. De huurder geeft aan waar hij/zij woont en alle berichten en informatie over onderhoud en renovatie in de buurt verschijnen op het scherm. Als woningzoekenden willen weten welke voorzieningen er zijn in de wijk van hun keuze, vinden ze daarover ook informatie op woonbedrijf.com.
Mijn Woonbedrijf
Klanten (huurders en woningzoekenden) kunnen voortaan gebruikmaken van hun eigen, persoonlijke omgeving. Eerder konden bewoners al via de website hun reparatieverzoeken melden. Nu is er ook de mogelijkheid om meteen een afspraak in te plannen om de reparatie uit te laten voeren als het voor de klant het beste uitkomt. Een bewoner kan dit nu dus voortaan op elk moment van de dag zelf regelen. Om deze functionaliteit te kunnen realiseren is er een koppeling gemaakt met het primair systeem van Woonbedrijf op basis van Aetrium (SAP).
Een website is altijd in beweging, zo ook woonbedrijf.com. In de toekomst wil Woonbedrijf de mogelijkheden voor de huurders nog verder uitbreiden, bijvoorbeeld door inzicht te geven in de betalingen.
Bron: Qvision
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.