Zo efficiënt mogelijk werken en zo klantvriendelijk mogelijk werken is een must voor de moderne corporatie. Maar botsen deze twee manieren van werken niet met elkaar? Op de eerste Digitale Corporatie Carrousel op 14 juni 2018 in Almere laten we u zien dat efficiënt werken en klantvriendelijk werken prima samengaan. Sterker nog: ze versterken elkaar.
In een carrousel met korte interactieve sessies gaat u ervaren hoe NCCW u helpt uw processen zowel efficiënter als klantvriendelijker uit te voeren. In elke sessie krijgt u antwoord op twee vragen: 'Waarom wordt mijn proces hiermee efficiënter?’ en ‘Waarom wordt mijn klant hier blij van?’.
De Digitale Corporatie Carrousel is een must voor iedere corporatiemedewerker die zijn of haar processen efficiënter én klantvriendelijker wil maken.
De volgende processen staan in de carrousel:
Van melding tot uitvoering (en facturering!)
Voor een vlekkeloze verwerking van uw onderhoud wilt u dat uw klanten, aannemers en uw medewerkers gebruikmaken van één geïntegreerd proces. Opvoeren en plannen met een paar klikken, geen losse mailtjes of gele briefjes meer; het hele proces is traceerbaar in een systeem. In deze sessie laten we u het onderhoudsproces zien waarmee u, uw huurder en aannemer alle processtappen in één keer geïntegreerd kunnen uitvoeren en monitoren (inclusief facturering). Gevolg: efficiënter proces en tevreden klanten.
Van inspectie tot oplevering
In deze sessie zien we dat de inspecteur de voor- en of eindopname op locatie afhandelt met een tablet. De gehele inspectie en aanverwante zaken worden zonder extra handmatige handelingen in het backofficesysteem geregistreerd. Uit de inspectie voortvloeiende afspraken en werkzaamheden worden in gang gezet en de eventuele kosten kunnen door de huurder worden geaccordeerd. Oftewel: het proces wordt transparanter en sneller en uw klanten blijer.
Van factuur tot betaling
Het factuurproces begint al bij de opdracht. Door het koppelen van de opdracht aan de factuur maakt u het proces efficiënter. Daarnaast heeft digitaliseren van uw factuurstroom nog veel meer voordelen. Zo raken facturen niet meer zoek, is de factuur op elke gewenste plek opvraagbaar en is altijd inzichtelijk in welke fase van het proces de factuur zich bevindt. Daarnaast vindt er een aanzienlijke tijdsbesparing plaats door minder invoerhandelingen, minder controlehandelingen door een optimale procuratie-regeling, snellere beantwoording van informatievragen en een sneller verloop van het controleproces. Ervaar in deze sessie hoe u met dit proces meer dan ooit in control bent in minder tijd.
Van achterstand naar blije klant
Met het nieuwe proces Achterstandsbeheer wordt ingezet op een moderne en vooral snellere communicatie naar de huurder. Als basis biedt het nieuwe proces een gesegmenteerde aanpak; niet iedere huurder met een achterstand is immers hetzelfde. Bekijk in deze sessie de nieuwe mogelijkheden waarmee het beheren van achterstanden gemakkelijk voor u wordt gemaakt. U kan hiermee een individuele benadering hanteren en eenvoudig een dossier vormen, wat leidt tot een beter betaalgedrag. Daarnaast is een individuele benadering een vereiste in een gerechtelijk traject. Kortom een efficiënter proces en beter betaalgedrag van uw klanten.
De Digitale Corporatie Carrousel wordt gehouden op de locatie van NCCW (Markenlaan, Almere). De ontvangst is vanaf 9.00 uur en de carrousel start om 9.30 uur. We eindigen rond 12.45 met een broodjes lunch.
Klik hier om u (gratis) aan te melden.
Bron: NCCW | Foto: NCCW
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.