Deze zomer koos wooncorporatie AlleeWonen uit Roosendaal en Breda voor de complete telefonieoplossing van Unexus mét vast-mobiel integratie. CorporatieGids.nl ging daarover met René Rebbens Teammanager Onderhoudsdienst in gesprek: "Een vast-mobiel integratie draagt bij aan eenvoud."
Met ongeveer 19.000 vhe's is AlleeWonen een corporatie die elk jaar veel klantcontact heeft. René: "Volgens het Click-Call-Face principe willen we die op klantvriendelijke en effectieve wijze behandelen. Het vastleggen van deze contacten middels KCC-software en ondersteuning door een goede telefonieoplossing is daarbij onontbeerlijk. Met ons KCC willen we uiteindelijk tachtig procent van alle vragen in de eerste lijn beantwoorden."
Het nieuwe werken
Ondanks de focus op het digitaal afhandelen van klantcontacten, was de onlangs in gebruikgenomen telefonieoplossing van Unexus volgens René hard nodig. "We zochten adequate leveranciersondersteuning en een laagdrempelige oplossing voor gebruikers," legt de Teammanager Onderhoudsdienst uit. "Daarnaast moest deze nieuwe oplossing toegerust zijn op de toekomst."
Het 'nieuwe werken' was namelijk ook één van de eisen die AlleeWonen stelde aan het nieuwe product: "Het onafhankelijk werken van tijd en plaats, een integratie met ons KCC en inzicht in de beschikbaarheid van medewerkers waren voor ons belangrijke punten. Unexus bleek deze punten met haar software prima te ondersteunen."
Meer eenvoud
Volgens René is met de recente implementatie vooral de eenvoud bij AlleeWonen verbeterd: "Door de komst van de complete telefonieoplossing kunnen huurders ons via één nummer bereiken. Dit maakt klantcontacten niet alleen voor hen veel makkelijker, ook onze zakelijke relaties en de medewerkers van AlleeWonen hebben hier profijt van."
Bij het pakket dat afgenomen wordt van Unexus zit ook een vast-mobiel integratie, die binnenkort wordt geïnstalleerd. Volgens René draagt ook dit onderdeel bij aan de eenvoud. "De vast-mobiel integratie betekent dat je met je mobiele toestel bereikbaar bent op je vaste nummer. Veel van onze medewerkers werken regelmatig buiten het kantoor, bijvoorbeeld in de wijk. Het KCC kan dan zien of diegene beschikbaar is. Wanneer een werknemer dan niet aan de telefoon kan komen, worden gesprekken naar een collega of de voicemail doorgespeeld. Hierdoor worden onze klanten sneller geholpen en hoeven onze medewerkers uiteindelijk minder handelingen uit te voeren."
Eenduidige antwoorden
Tegelijkertijd met de telefonieoplossing heeft AlleeWonen de klantenserviceapplicatie van GreenValley geïmplementeerd, als onderdeel van de website voor intern gebruik binnen het KCC. Dit komt volgens René vooral de snelheid en eenduidigheid van het klantcontact ten goede: "Met het CMS van GreenValley wordt onze kennisbank gevuld. Hier staan de meest voorkomende vragen en antwoorden in. Deze kunnen alle medewerkers zien en aanvullen, waardoor de klant altijd hetzelfde antwoord en oplossing krijgt, ongeacht wie er aan de telefoon is."
Initiatief nemen
"Het traject is tot nu toe soepeltjes verlopen," zegt René tevreden. "Unexus heeft vanuit haar expertrol de juiste dingen gedaan; gevraagd en ook ongevraagd. Hierdoor wisten ze goed in te spelen op uitdagingen tijdens het implementatieproces. We zijn trots op wat we nu al in korte tijd hebben gerealiseerd en hebben ook hoge verwachtingen voor de implementatie van de vast-mobiel integratie in de tweede fase."
Bron: Johan van den Beld | CorporatieMedia - 10 september 2015
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.