Kubion: Op klantreis in de wereld van chat

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Chat is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Waar een dik decennium geleden het vooral jongeren waren die de nieuwste roddels deelden via MSN, zijn we anno 2019 massaal aan het chatten geslagen. Je stuurt nog even snel een appje aan je partner met de gewenste boodschappen of haalt herinneringen op met die oude schoolvriend via Facebook. Chatten is makkelijk, laagdrempelig en lekker toegankelijk.

Het is de hoogste tijd om chat in te gaan zetten als serieus kanaal voor online klantenservice. Maar hoe doe je dat? Hoe kun je chat op een slimme manier inzetten voor jouw organisatie? En hoe zorg je voor je ervoor dat klantcontacten via deze kanalen op een snelle en professionele manier worden afgehandeld?

Wij nemen je mee op klantreis in de wereld van chat. Met sprekende voorbeelden laten we je zien hoe onze slimme assistent een medewerker van de klantenservice ondersteunt met het afhandelen van klantcontacten. Bijvoorbeeld als een huurder via WhatsApp meldt dat zijn verwarming kapot is. Onze assistent leest mee en zoekt automatisch de bijbehorende gegevens, zoals het adres van de klant of een verwijzing naar een kennispagina met relevante informatie. Door via slimme Artificial Intelligence razendsnel data en gegevens bij elkaar te zoeken begrijpt onze assistent precies waar de zaak over gaat en geeft ze de juiste suggesties voor een vervolg.

Zo worden taken die voorheen veel tijd kostten, geautomatiseerd. Naast tijdsbesparing wordt de kwaliteit van de service sterk verbeterd. De klantenservice heeft sneller een juist antwoord en handelingen worden consistenter. En dat levert uiteindelijk weer tevreden huurders op.

Wil je met ons mee op reis? Meld je dan snel aan voor onze pitch! We zien je graag op dinsdag 16 april om 11 uur tijdens de CorporatieGids LIVE dag in Vianen.

Bron: Kubion | Foto: Kubion