"Je wilt er gewoon graag mee werken"

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Robin Maagdelijn, medewerker Kennis- en informatiebeheer Klant & Service bij Havensteder IRIS klantenservice, IRIS zelfservice, koppeling met Tracebuzz (webcare). “Sinds begin dit jaar werkt de 1e lijn met IRIS en we zijn erg tevreden. Het is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk, geeft een compleet klantbeeld en maakt het makkelijk om de klant te helpen. Je wilt er gewoon graag mee werken.

Het heeft ons de kans gegeven om onze processen verder te optimaliseren. Hoe loopt het proces, hoe kunnen we onze mensen efficiënter inzetten, hoe kunnen we onze klanten beter helpen? Een belangrijke verbetering is bijvoorbeeld de koppeling tussen IRIS en Tracebuzz. Ons webcare team gebruikt Tracebuzz voor de klantcontacten via social media zoals chat, WhatsApp, Facebook en Twitter. Voorheen kopieerden we deze klantcontacten wel eens naar IRIS, maar het totale klantbeeld ontbrak.

Nu we een koppeling hebben tussen beide systemen, kunnen we alle gesprekken makkelijk en snel loggen naar de tijdlijn van de klant in IRIS. Zo zien we precies wat er met de klant is besproken in een chat, Facebook bericht of Whatsappje. En het fijne is, ons externe bureau werkt er ook mee. Dus ook de klantcontacten buiten kantooruren zien we terug. We hebben nu echt het complete plaatje.

De volgende, grote optimalisatieslag is in september. Dan gaat onze nooddienst STC, die we inzetten buiten kantooruren en bij grote drukte, ook met de Reparatieboom van IRIS werken. Dus geen achterhaalde Excelletjes meer, geen registraties in systemen waar wij geen zicht op hebben, geen e-mails meer die we moeten overtikken en geen dubbelwerk. Zij zoeken de klant op met IRIS, volgen de boom en maken een reparatieverzoek of contact aan, in IRIS en in hun eigen systeem. Ze kunnen de klant van begin tot eind helpen, net als wij. Klant blij, wij blij, ik kan niet wachten.”

Bron: Kubion

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Kubion in de CorporatieGids 2017 te bekijken.