Huurdertevredenheid: communicatie is alles

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

De wijze van communiceren met de huurder is alles bepalend in hoe de huurder de woningcorporatie ziet. Hierin zijn de volgende 2 zaken belangrijk:

  1. Tone of Voice. Op welke wijze wordt de huurder benaderd indien deze zijn huur niet betaald heeft
  2. Betaalgemak. OP welke wijze wordt de huurder in staat gesteld zijn huur te betalen.

Als we kijken naar de Tone of Voice dan maakt Mind2Pay gebruik van 14 verschillende huurderprofielen. Deze huurder profielen lopen van startende huurder tot vertrekkende huurder, van goede betaler tot slechte betaler, en meer. De profielen veranderen ook automatisch doordat Mind2Pay steeds meer betaalhistorie verkrijgt waar het van kan leren. Het resultaat is dat iedere huurder op een andere wijze benaderd wordt. En dat varieëerd van persoonlijke telefoontjes om te vragen of hulp welkom is, tot emails, brieven, sms’jes en Robocalls met verschillende teksten van heel vriendelijk tot streng. De wijze van benaderen is uitermate van belang bij de perceptie van de huurder, ben ik een nummer of word ik gezien.

Als we kijken naar Betaalgemak dan beschikt Mind2Pay over een zeer breed pallet aan betaalvormen. Zo kan er bijvoorbeeld zeer eenvoudig betaald worden via een betaallink in een SMS bericht of email, maar ook betalen via een QR-code behoort tot de mogelijkheden. Mind2Pay heeft een eigen oplossing, BetaalSpot, en is gecertificeerd Payment Service Provider. Betalingen van huurders worden altijd direct op de rekening van de woningcorporatie voldaan.

Bron: Mind2Pay, Foto: Mind2Pay