Umbrella gaat in de komende periode samen met zes woningcorporaties aan de slag met de doorontwikkeling van het huurdersportaal.
Ok, we geven toe: de vakantieperiode was best een lastige periode om aan de slag te zijn. Veel collega's waren met vakantie, maar ook de meeste contactpersonen van de corporaties waar we voor werken genoten van een welverdiende vakantie. Voor ons dus best een uitdaging om toch te zorgen voor voortgang in het project en ervoor te zorgen dat we de zaken waar nog geen overeenstemming over was, toch alvast zoveel mogelijk konden oppakken. Het is daarom wel fijn dat we maandag aanstaande weer een bijeenkomst hebben met alle corporaties. Daar kijken we erg naar uit!
Statusupdate op onze online projectomgeving
Eerste test met huurders in het usabilitylab
In de tussentijd zijn we ver genoeg gevorderd om een eerste test te doen onder huurders. Aanstaande woensdag hebben wij het 'usabilitylab' van de Hanzehogeschool Groningen wederom afgehuurd. Wij werken veel samen met de Hanzehogeschool Groningen. Studenten (van verschillende opleidingen zoals Human Technology, Communicatiesystemen en Informatica) komen regelmatig bij ons op bezoek, wij geven gastcolleges en wij bieden de mogelijkheid om stage bij ons te komen lopen of opdrachten bij ons uit te voeren. Erg leuk, deze samenwerking, met voordelen voor beide partijen.
Hoe ziet het usabilitylab eruit?
Het usabilitylab is een afgesloten ruimte met een gespiegelde muur (denk aan een soort verhoorkamer), waar wij deelnemers kunnen observeren terwijl zij bepaalde opdrachten op de computer (of tablet, of telefoon) uitvoeren. Wij maken hiervan video-opnames en met speciale eyetracking-software kunnen we de oogbewegingen van de deelnemers volgen. Dit levert altijd waardevolle informatie op, waarmee we het huurdersportaal weer verder kunnen verbeteren.
Werving deelnemers
Via onze social media kanalen, zijn we hard aan het werven geweest om deelnemers te vinden. Daarnaast beschikken we over een adressenbestand met geïnteresseerden. Inmiddels hebben we dan ook een representatief bestand met deelnemers weten te werven. Van jong tot oud, van digitaal vaardig tot digibeet en van laag opgeleid tot hoog opgeleid.
Berekening SUS-score
Na afloop van de test, vragen we deelnemers om een scorelijst in te vullen. Dit geeft een algehele indruk van de usability van het huurdersportaal. We houden jullie graag nog even in spanning, mijn collega Wim vertelt je er later deze week graag meer over. Tot dan!
Bron: Umbrella
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.