Afgelopen week is Huis & Erf live gegaan met het Klantvolgsysteem, het Huurdersportaal en de Kennisbank van Batavia Groep. De corporatie uit Schijndel was op zoek naar een laagdrempelig klantportaal, geschikt voor iedere doelgroep. Daarnaast zocht Huis & Erf een systeem waarmee het afhandelen van klantcontacten centraal georganiseerd is met dusdanig veel beschikbare informatie, waardoor eenieder in de basis klantvragen moet kunnen behandelen. Yolanthe Klaren, medewerker bedrijfsondersteuning, legt uit: “Het doel is om het klantbedieningsconcept voor 80% digitaal te regelen. Zo is de nieuwe organisatie ingericht. De tijd die hiermee bespaard wordt, zorgt voor meer mogelijkheden voor maatwerk en meer klantcontact. Bijvoorbeeld door vaker bij klanten langs te gaan. We willen hiermee de klanttevredenheid verder verhogen.”
Bella van Meel, medewerker ICT, vult aan: “Online dienstverlening neemt een steeds belangrijkere rol in binnen onze samenleving. Er wordt steeds vaker gekozen voor het online aanbieden en afnemen van diensten. Enerzijds om te besparen op kosten en anderzijds biedt de inzet van een online portaal een unieke kans om tot een betere dienstverlening en daardoor een hogere klanttevredenheid te komen. Het was deze combinatie van lagere kosten en een hogere klanttevredenheid die Huis & Erf aansprak om haar dienstverlening vergaand te digitaliseren en automatiseren”.
Positieve reacties
De eerste reacties vanuit de projectgroep zijn positief, vertelt Margje Nunez, Specialist Wonen en deelnemer van de projectgroep. “De producten van Batavia Groep zijn volledig. De samenwerking met Batavia Groep verliep erg prettig. De korte lijnen met projectleider Dennis van Kuilenburg hebben wij als ontzettend prettig ervaren. Het snelle en makkelijke contact en de flexibiliteit hebben positief bijgedragen aan het verloop van het project.”
Testpanel
Om de gebruiksvriendelijkheid van het Huurdersportaal te testen, organiseerde Huis & Erf voor de livegang een testdag voor huurders. Het testpanel toonde aan dat het Huurdersportaal gebruiksvriendelijk genoeg is voor alle leeftijden.
Bron: Batavia Groep
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Batavia Groep in de CorporatieGids 2016 te bekijken
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.