Heimstaden over de samenwerking met Kubion

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Vanaf 1 april heeft Kubion er een mooie samenwerking bij. Heimstaden Nederland gaat vanaf die dag live met IRIS. Zo krijgen ze een klantcontactcentrum die de dynamische groei van de verhuur van minimaal 10.000 woningen moet ondersteunen.

Heimstaden is een van oorsprong Scandinavische woningverhuurder met meer dan 100.000 woningen in verschillende Europese landen. De organisatie betrad de Nederlandse markt in 2018, en groeide hier sindsdien uit tot een organisatie met zo'n 12.600 woningen. Omdat het bedrijf een langetermijnvisie heeft op wonen en in Nederland is gekomen om te blijven, gaat Heimstaden het merendeel van zijn klanten vanaf de komende maanden zelf bedienen.

Gebruikersvriendelijke software
Heimstaden zet IRIS nu in om service- en reparatieverzoeken van klanten te verwerken. De software geeft medewerkers van het klantcontactcentrum onder meer inzicht in klanthistorie. Ook hebben zij de mogelijkheid om vervolgacties in te plannen naar aanleiding van bijvoorbeeld reparatieverzoeken. Daarnaast biedt de woningverhuurder met de software zijn klanten een online portaal, waar ze in een gebruiksvriendelijke omgeving zelf serviceverzoeken kunnen indien.

Alles in één
'Dat onze klanten zelf kunnen kiezen hoe ze een serviceverzoek indienen, was voor ons de belangrijkste reden om voor IRIS te kiezen', zegt Sander Bruijn, Head of Customer Services van Heimstaden Nederland. 'We hebben te maken met verschillende soorten klanten met ieder hun eigen voorkeurskanalen. Met IRIS hebben we één oplossing waarmee we al onze klanten op een gebruiksvriendelijke manier bedienen, of dat nou telefonisch, via e-mail of via ons selfserviceplatform is.'

Tijd, gemak en goede service
Niet zo gek dus dat Heimstaden bij Kubion uitkwam. We weten als geen ander hoe we met behulp van IRIS goede service kunnen bieden. Of, zoals Bart van Haren, mededirecteur van Kubion het verwoordde: 'Bij alles wat we doen creëren we tijd, gemak en goede service voor klanten.'

Online platform
IRIS is hét online platform om service makkelijk en efficiënt te maken. IRIS werkt met modules en kan heel eenvoudig worden uitgebreid met intranet, chat en planning. Voor Heimstaden Nederland implementeren we alle onderdelen gefaseerd. Maar wel snel én volledig, want Heimstaden was binnen 3 weken live!

Dynamische organisatie
Bart van Haren, mededirecteur van Kubion kijkt uit naar een lange samenwerking. 'Wij zijn binnen Kubion blij met elke klant, ongeacht hun omvang of markt. Maar met ons product IRIS kunnen bijdragen aan een dynamische organisatie als Heimstaden, waar alles om het verlenen van service draait, en met inspirerende kernwaardes als CARE, DARE en SHARE, daar word ik toch echt heel erg enthousiast van.'

Verantwoord werken tijden coronacrisis
Eerlijk is eerlijk, het coronavirus overschaduwd de blijdschap. Gelukkig heeft het virus voor de dienstverlening van Kubion en het nakomen van afspraken en deadlines, een minimale impact. 'Vanuit Kubion zullen wij er alles aan doen om op een verantwoorde manier zoveel mogelijk door te gaan. Voor onze klanten en met onze klanten.

Als softwarebedrijf zijn wij al optimaal ingericht om onze service onverminderd te blijven continueren, terwijl wij live contacten tot een minimum beperken zolang de COV19-crisis duurt. Wij geloven erin dat ons product IRIS en dienstverlening juist nu kan helpen. Dus als onze klanten door kunnen en willen, staan wij voor ze klaar!,' aldus de andere mededirecteur van Kubion Frank Blom.

Bron: Kubion, Foto: Kubion