HC&H ondersteunt Stadlander bij digitaliseren diensten

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Stadlander is een woningcorporatie met 15.000 woningen in West-Brabant en Tholen. Een gebied dat de Rijksoverheid heeft aangeduid als een bevolkingskrimp-anticipeerregio. In het rapport “Van Dromen naar Doen” beschrijft Stadlander hoe de omgeving zich de komende jaren ontwikkelt, wat dat op langere termijn (2021) waarschijnlijk betekent voor Stadlander en welke acties er op de korte termijn (2016) nodig zijn.

Voorop staat dat Stadlander haar volkshuisvestelijke taken blijvend wil uitvoeren, dat zij haar klanten centraal stelt en dat zij haar werkzaamheden en processen efficiënt en effectief inricht en uitvoert. Er wordt hierbij rekening gehouden met de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en de mogelijkheden die ICT toepassingen bieden. Daarnaast wordt er maximaal gebruik gemaakt van andere wijzen van opdrachtgeverschap.

Stadlander is gestart met het vergaand digitaliseren van haar diensten. Alle processen worden gescand en beoordeeld. Kanaalsturing zal een belangrijke, strategische plaats in nemen binnen deze vernieuwing. Via Click Call Face zullen klanten gestimuleerd worden om o.a. via internet zelf antwoorden op te zoeken of vragen te stellen (click). Lukt dat niet dan kan de klant telefonisch hulp vragen (call). Als ook dat niet lukt dan is fysiek contact, bijvoorbeeld een huisbezoek, mogelijk (face). De vele (deel) projecten die Stadlander hiervoor heeft opgezet eisen een forse capaciteit van de medewerkers. HC&H ondersteunt Stadlander door middel van de inzet van een deel-projectleider.

Bron: HC&H