GripBB: Achterstandsbeheer moderniseren zonder grote IT-investeringen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Vastgoedbeheer gaat vaak gepaard met een wirwar aan systemen, losse processen en versnipperde informatie. Hoe schep je als woningcorporatie hier orde in met slimme en gebruiksvriendelijke software? GripBB vertelt op 11 september tijdens CorporatiePlein hoe het de sector ondersteunt, en wij spraken voorafgaand aan de vakbeurs met CEO Sanjay Jhinnoe: “Wij helpen overzicht te creëren door processen samen te brengen, te vereenvoudigen en daarmee efficiënter te werken, waardoor aan huurders de beste dienstverlening geboden kan worden.”

Wat staat centraal op jullie stand tijdens CorporatiePlein?
GripBB, al jarenlang leverancier van creditmanagementsoftware gericht op de hypothekenmarkt zet een nieuwe stap: de uitbreiding naar nieuwe markten, waaronder de corporatiesector. Tijdens CorporatiePlein 2025 presenteren we ons innovatieve hybride platform, dat geavanceerde software combineert met directe toegang tot een netwerk van gespecialiseerde dienstverleners voor incasso- en achterstandsbeheer.

Van theorie naar praktijk: digitale transformatie in actie
Op onze stand laten we zien hoe corporaties de kracht van technologie kunnen combineren met de flexibiliteit van maatwerkdiensten. Met het GripBB-platform werken opdrachtgevers én partners binnen één systeem, elk met hun eigen beveiligde rollen en toegangsrechten. Gegevens blijven altijd binnen het eigen domein, zonder langdurige IT-trajecten of complexe integraties. Zo brengen we digitale transformatie direct in de praktijk.

Hybride model: software én dienstverlening
Het platform is ontworpen om corporaties te ontzorgen en hun “time to market” drastisch te verkorten. Afhankelijk van de behoefte kan gekozen worden voor volledige of gedeeltelijke uitbesteding van processen. Denk aan dossierbeheer, communicatie, incasso of juridische opvolging. Partners kunnen eenvoudig worden aangesloten, terwijl regie en overzicht centraal blijven.

Voor welke informatie kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Bezoekers kunnen bij ons terecht voor antwoorden op vragen als:

  • Hoe kan ik mijn achterstandsbeheer moderniseren zonder grote IT-investeringen?
  • Op welke manier kan ik snel extra capaciteit of expertise inzetten?
  • Hoe houd ik grip op het proces als ik (deels) uitbesteed?

Concrete voordelen voor corporaties:

  • Snelle implementatie – direct aan de slag, zonder langdurige integratieprojecten.
  • Maximale flexibiliteit – eenvoudig wisselen of combineren van dienstverleners.
  • Veiligheid en controle – data blijft altijd binnen het eigen domein.
  • Efficiënte samenwerking – één platform voor interne teams én externe partners.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
GripBB helpt corporaties sneller en efficiënter inspelen op veranderingen in klant- en debiteurenbeheer, zonder concessies aan kwaliteit of compliance. Het hybride platform zorgt voor volledige transparantie, schaalbaarheid en de mogelijkheid om processen naadloos op te schalen of aan te passen aan de actualiteit.

Quote van de directie
"Met onze uitbreiding naar nieuwe markten brengen we de unieke combinatie van platformtechnologie en gespecialiseerde dienstverlening naar de corporatiesector. Zo helpen we organisaties hun processen te moderniseren, de klanttevredenheid te verhogen en de werkdruk te verlagen – allemaal vanuit één centraal systeem."

Over GripBB
GripBB is specialist in betalingsachterstanden en incasso. Met het hybride platform profiteren organisaties direct van zowel geavanceerde software als bewezen specialistische partners – voor een soepel en effectief traject van signalering tot incasso.

GripBB is op CorporatiePlein te vinden op stand 11.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: GripBB