Geslaagde HC&H bijeenkomst voor bestuurders in Kasteel Montfoort

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Op uitnodiging van HC&H hebben 17 corporatiebestuurders en –directeuren op 30 september in Kasteel Montfoort het jaarlijks terugkerende HC&H Executive Dinner bijgewoond. Het centrale thema was dit jaar “Digitale Dienstverlening en Selfservice”. Een actueel onderwerp omdat dit kan bijdragen aan de kostenbesparing.

Het implementeren van digitale dienstverlening en selfservice raakt organisaties in alle geledingen. Want het zijn niet alleen de interne processen die veranderen, maar ook de rol van de medewerker verandert en bovendien wordt er ook iets verwacht van klanten en toeleveranciers. Het proces strekt zich verder uit en wordt anders ingevuld; de klant wordt opdrachtgever, de toeleverancier wordt co-maker en de medewerker wordt regisseur.

Precies zoals de Woonmensen dit ook voor ogen heeft. Karina Kruiver, manager Financiën en Control bij de Woonmensen, lichtte dit toe in haar presentatie. Aansluitend verzorgde Frank Janssen, directeur Operations bij Menzis, een presentatie. Want veel zorgverzekeraars, waaronder Menzis, hebben de digitale omslag al gemaakt en weten dus wat er bij komt kijken. In zijn presentatie “Het gewone ongewoon goed” gebruikte Frank Janssen als voorbeeld hun klantstrategie die draait om het bereiken van het meeste gemak voor de klant in de minste tijd en tegen de laagste kosten. Hij stond onder andere stil bij hoe Menzis via deze klantstrategie de omslag heeft gemaakt in dienstverlening naar digitale dienstverlening en selfservice. En wat dit betekende voor medewerkers en werkprocessen van Menzis en in welke stappen dit traject is verlopen. Hij maakte daarbij gebruik van een animatie over Mijn Menzis.

In de komende uitgave van ons magazine, die deze maand (oktober 2014) uitkomt, leest u meer over de presentaties die de Woonmensen en Menzis hebben verzorgd.

Bron: HC&H Consultants