Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Kubion in de CorporatieGids 2017 te bekijken.
Nico Gijbels, hoofd Klant en Wonen bij Servatius Wonen & Vastgoed: “Bij Servatius zijn we al enige tijd bezig om onze dienstverlening te optimaliseren. We willen nog socialer, klantgerichter én efficiënter werken. Daarom maken we nu een flinke slag om onze processen op een andere manier in te richten: vanuit de behoefte en wens van de klant. Zo is ons doel om voor de klanttevredenheid een 8 of hoger te krijgen en tegelijkertijd meer werkzaamheden bij onze frontoffice te beleggen. IRIS helpt ons daarbij.
Het KCC werkt sinds begin dit jaar met IRIS, onze vernieuwde website is op 3 juli jl. live gegaan. In eerste instantie met het indienen van reparatieverzoeken en het opzeggen van de huur. Eind augustus komen daar andere klantprocessen bij. Zo zijn we de zomer ingegaan met de processen waar we de meeste vragen over krijgen en waar de meeste winst te behalen valt. Onze klanten kunnen nu online een reparatieverzoek doorgeven en plannen, hun huurcontract opzeggen en inspecties of belafspraken plannen met onze opzichters.
Dat niet alleen de medewerkers van het KCC, maar ook onze klanten afspraken rechtstreeks in agenda’s kunnen plannen is voor ons nieuw. Met de planningsmodule van Kubion bieden we bloktijden aan, de klant selecteert een geschikt tijdstip en de afspraak wordt direct in de agenda van de collega gezet. Zo weet de klant precies waar hij aan toe is. Het werkt duidelijk, snel en is een stuk klantvriendelijker dan de boodschap: “u wordt binnen 2 werkdagen teruggebeld”. Het voordeel van de Kubion planningsmodule is dat deze plant in de Outlook agenda’s en rekening houdt met de beschikbare capaciteit. Onze werkwijze hoeven wij hierdoor niet aan te passen.
Ook voor onze medewerkers werkt het eenvoudig. Zij kunnen in hun agenda zelf aangeven wanneer ze beschikbaar zijn voor een bepaalde categorie, zoals terugbellen of inspectie. En de planningsmodule plant de afspraken van de betreffende categorie, binnen dat tijdsblok. Zo houden ze controle over hun agenda, maar kan er toch efficiënt worden gepland. En het fijne is, je kunt de planningsmodule voor al je functiegroepen inzetten. Dat geeft ons de nodige flexibiliteit.
Het verhogen van de klanttevredenheid is in dit traject ons doel, dat je uren bespaart en teams efficiënter kunt inzetten is de mooie outcome.”
Bron: Kubion
Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Kubion in de CorporatieGids 2017 te bekijken.
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.