ETTU over de moderne werkplek in Office 365

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Een blog van Bart Scheffer, Marketing en Communicatiemanager bij ETTU

In de vorige blog heb je alles kunnen lezen over best practices in de markt en webgebaseerd samenwerken binnen SharePoint. SharePoint kent daarnaast uitgebreide analyse mogelijkheden die steeds belangrijker worden. Daarnaast biedt de integratie met Office 365 vele voordelen. In deze laatste blog vertellen Bart Scheffer en Lourens Siderius van ETTU jou meer over deze voordelen.

Uitgebreide analyse mogelijkheden
Een steeds belangrijker onderdeel binnen de moderne werkplek is het analyseren van informatie. Door de enorme groei van data binnen een organisatie (Big Data), kan met handige analyse tools waarde uit informatie gehaald worden. Door middel van Azure Application Insights en Power BI kunnen corporaties zelf analyses maken over hun volledige moderne werkplek, waarbij zowel de data van gebruikers (waar ze op klikken, waar vandaan ze komen, wat ze doen), als serverkant (laadtijd pagina, tijd op pagina), bij elkaar komt.

Hierdoor kunnen interessante rapportages gemaakt worden, waaronder:

  • Hoe vaak is een nieuwsbericht gelezen?
  • Hoe lang blijven gebruikers op een pagina?
  • Wat zijn populaire pagina’s binnen mijn moderne werkplek?

Binnen SharePoint kan deze informatie eenvoudig gedeeld worden. De enige kennis die de medewerker hiervoor nodig heeft, is Excel. Dit zorgt ervoor dat ook analyses een centrale plaats krijgen binnen de moderne werkplek.

Integratie met Office 365
Wanneer je SharePoint Online afneemt, beschik je over een nog rijkere moderne werkplek ervaring. Office 365 is de Cloud suite van Microsoft die vertrouwde Microsoft Office-desktoptoepassingen combineert met SharePoint en professionele voorzieningen voor e-mail, gedeelde agenda’s, chat, videovergaderingen en het delen van bestanden. De mogelijkheden worden hierbij uitgebreid met additionele toepassingen, waaronder:

  • CRM: de online CRM-toepassing van Microsoft
  • Groups: eenvoudig discussiëren, documenten delen en agenda’s bijhouden
  • Planner: een simpele en visueel ingestelde tool om projecten te beheren, bijvoorbeeld voor vastgoed of communicatie
  • Video Portal: een eigen videokanaal binnen Office 365, ook mogelijk om video’s met externen te delen
  • Yammer: het sociale platform binnen Office 365 en volledig geïntegreerd met o.a. Video en Groups

Daarnaast is Microsoft volop bezig met next generation portals. Hierbij worden op basis van computer based learning aanbevolen zoekresultaten getoond, voordat je er zelf naar gezocht hebt. De techniek hierachter wordt Office Graph genoemd, waarbij Delve de eerste uitwerking is. Een van de functionaliteiten van Delve is Analytics, die op basis van jouw gedrag binnen Office 365 jouw work/life balance in kaart brengt.

Hoe zie jij de toekomst van de moderne werkplek?
In deze en de voorgaande blogs heb je de 10 redenen gelezen waarom SharePoint hét platform is voor de moderne werkplek binnen woningcorporaties. Dit is niet een opsomming van alle voordelen, maar heeft jou hopelijk wel laten zien dat SharePoint een volwaardig platform is om de moderne werkplek mogelijk te maken. Gebruikt jouw organisatie al SharePoint? Welke mogelijkheden zie jij voor jouw corporatie? Deel jouw ervaringen met ons via www.ettu.nl.

Op 6 december organiseert ETTU een seminar over de Moderne Werkplek. Aanmelden hiervoor kan via de website van ETTU.

Bron: ETTU

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van ETTU in de CorporatieGids 2016 te bekijken.