Enserve zet puntjes op de i voor urgentiefunctionarissen regio Apeldoorn-Deventer-Zutphen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

“Het is goed om eens zo bij elkaar te zitten, even de puntjes op de i zetten,” zegt een deelnemer, terwijl ze de informatiemap doorbladert die voor haar op tafel ligt. Op uitnodiging van Enserve nemen 23 urgentiefunctionarissen van de regio Stedendriehoek (Apeldoorn-Deventer-Zutphen) deel aan een voorlichtingsbijeenkomst over de gewijzigde urgentieprocedure- en het beleid. Sinds september 2015 verzorgt Enserve het secretariaat van de urgentiecommissie van de samenwerkende corporaties in de regio.

Het is 15 februari jl., half 10 in de ochtend als een van de voorzitters van de commissie het woord neemt en de aanwezigen welkom heet. Van alle corporaties in de regio zijn er medewerkers aanwezig. Ook afgevaardigden van de gemeenten Apeldoorn en Deventer zijn aangeschoven. Na het voorstelrondje nemen de drie secretarissen van de commissie de aanwezigen mee in de veranderingen die per 1 januari jl. zijn ingegaan. Helder en gestructureerd leggen zij uit wat er is veranderd in het beleid, waarom dit is gedaan en waar de urgentiefunctionarissen in de praktische uitvoering op moeten letten.

Tijdens een pauze raken de deelnemers niet uitgepraat. “Het is gewoon heel nuttig om elkaar te zien en te spreken,” zegt Jennie van Malestijn, een van de secretarissen in dienst van Enserve, “Je merkt dat deze uitwisseling van informatie en ervaringen erg op prijs wordt gesteld. Mensen voelen zich ondersteund in hun werk. Ze zijn zoekende, weten dat er dingen veranderd zijn, maar weten niet precies wat. Wij maken het concreet, geven hen handvatten waarmee ze hun werk goed kunnen uitvoeren. Bovendien weten ze dat ze altijd bij Enserve terecht kunnen voor vragen.”

Na de pauze duiken de deelnemers weer enthousiast in hun informatiemap. Woningweigeringen, verlengingen en een uitleg over de beroepscommissie passeren onder andere de revue. Een enthousiaste voorzitter leidt de aanwezigen door een discussie over huurschulden en dan is het alweer tijd om af te ronden.  Als de deelnemers hun spullen inpakken en vertrekken, staat Jennie bij de deur om USB sticks uit te delen: “Hier hebben we alle documentatie opgezet die relevant is voor de urgentiefunctionarissen, hebben ze het gelijk digitaal.”

“Het zijn dat soort dingen die het verschil maken,” lacht een deelnemer bij het verlaten van de ruimte, “Enserve heeft van begin tot eind alles geregeld. De cirkel is rond, zeg maar. Zij hebben alles voor ons uitgezocht en op een rij gezet en nu kan ik er gelijk mee aan het werk, heerlijk!”

Als de laatste urgentiefunctionarissen naar buiten zijn gelopen, gaan voorzitter en secretarissen snel door de zaal om alles op te ruimen. “Even lunchen en vanmiddag nog een sessie!” zegt de voorzitter terwijl ze opgewekt haar spullen klaarlegt.

Bron: Enserve

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Enserve in de CorporatieGids 2015 te bekijken.