Enorme besparing voor WoonFriesland met automatisch digitaal aanbieden

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

In een half jaar tijd een verkorting van de doorlooptijd van gemiddeld een week, in totaal 4000 dagen, en daardoor een aanzienlijke besparing in de leegstandskosten. Hoe dit tot stand kwam? Vorig jaar zoomde Zig Websoftware door middel van process mining in op het aanbiedproces van WoonFriesland. Ons advies naar aanleiding van het analyseren van de data was om het digitale aanbiedproces verder te automatiseren. Niet veel later was het automatisch digitaal aanbieden bij WoonFriesland een feit. De eerste resultaten liegen er niet om.

“De resultaten van het afgelopen half jaar? Een verkorting van de doorlooptijd van 4000 dagen.”
“Half juni zijn de resultaten van het gebruik van het automatisch digitaal aanbieden over het eerste half jaar aan ons gepresenteerd. Gemiddeld was de doorlooptijd van de 583 geadverteerde woningen ongeveer 7 dagen korter. Totaal hebben we het dan toch over 4000 dagen. Daarnaast hebben we gelijk inzichtelijk op welke punten we nog meer winst zouden kunnen behalen”. - aldus Steffen Feenstra, informatiespecialist bij WoonFriesland.

Tijdig en juist aanleveren van informatie
Gebruikers worden nu gefaciliteerd én verantwoordelijk gesteld voor het tijdig en juist aanleveren van specifieke informatie die relevant is voor het toewijzingsproces. Het bijhouden van de status van woningen is voor corporatiemedewerkers verleden tijd. Via berichten in het KlantContactCentrum worden ze automatisch op de hoogte gehouden over de veranderende status van woningen.

Bron: Zig Websoftware

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Zig Websoftware in de CorporatieGids 2015 te bekijken.