Een IRIS project: veel mogelijk in korte tijd

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Gerjan Hofland, medewerker KCC en projectleider kennisbank IRIS bij Woonvisie IRIS klantenservice vanaf begin oktober, IRIS zelfservice vanaf begin 2018

“De dienstverlening voor de klant verbeteren, dat is onze hoofdreden om IRIS aan te schaffen. We gaan IRIS inzetten als klantvolgsysteem voor het KCC en als website waar onze klanten direct veel zaken zelf kunnen regelen. In juni ben ik gestart met het project, begin oktober gaat het KCC met IRIS werken en in januari volgt de website, we doen dus veel in relatief korte tijd.

Allereerst zijn we begonnen met inventariseren: welke informatie is al beschikbaar en waarvoor moeten we de organisatie in, wat wordt de knip tussen de 1e en 2e lijn en hoe managen we de verwachtingen van de klant?

Vervolgens werd IRIS bij ons neergezet. Omdat we hebben gekozen voor de Best Practice van IRIS, hadden we direct werkend systeem gekoppeld aan ons eigen bronsysteem. IRIS is al gevuld met (voorbeeld)teksten, beslisbomen en informatie over onze klanten. Aangezien we redeneren op onze eigen data zie je meteen of een beslisboom werkt en of de informatie over de klant klopt. Dat is ontzettend handig, je hoeft niet te verzinnen hoe het zou kunnen werken, maar hebt een goede inrichting waarmee je verder kunt bouwen.

En Kubion denkt met je mee. Wij zoeken bijvoorbeeld altijd op afkortingen van adressen in plaats van op de straatnaam. Dat zat in 1e instantie niet in IRIS, maar hebben ze wel meteen voor ons aangepast. Fijn, want zo wordt IRIS steeds meer eigen. Het is prettig samenwerken op deze manier.

Onze organisatie wil gelukkig ook echt veranderen, iedereen wil meedenken en helpen tijdens dit project. Er bestaat totaal geen angst om te veranderen, sterker nog, er wordt zelfs vanuit de organisatie gevraagd wanneer ik langskom om informatie op te halen. Ze vinden het belangrijk dat de juiste kennis in IRIS komt.

Ik heb dan ook hoge verwachtingen voor het KCC. Ik denk dat ze IRIS heel erg makkelijk en prettig vinden werken. Ze hoeven straks niet meer 15 systemen uitlezen, maar hebben 1 systeem waar alle informatie in staat. En als de klant belt, wordt hij meteen door IRIS herkend. Hoe handig is dat?!”

Bron: Kubion

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Kubion in de CorporatieGids 2017 te bekijken.