Een gebouw beheren doe je niet alleen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Een gebouwdossier is een soort logboek en documentopslag op basis van het gebouw. Dit is een verplichting voor elke gebouwbeheerder en geeft een compleet beeld over alle wijzigingen aan het gebouw en bijbehorende installaties. In de meeste gevallen zijn hier toeleveranciers en aannemers bij betrokken. Van die wijzigingen dienen ook zaken te worden vastgelegd, maar op wie z'n bordje ligt dat? 

De gebouwbeheerder moet het dossier compleet hebben en zal dus in vele gevallen informatie van de toeleverancier of aannemer overnemen om het dossier kloppend te houden. Wellicht dat je dit als gebouweigenaar opgestuurd krijgt via de mail of een excel en dit handmatig in je eigen administratie of (papieren) dossier verwerkt.
Eigenlijk is het zonde om op deze manier dubbel werk te verrichten en extra tijd kwijt te zijn. En dat terwijl de oplossing aardig simpel is. 

Leg alle gegevens op één plek vast, één plek rondom een centraal geheel: het gebouw!    

Laat ketenpartners zoals toeleveranciers en aannemers hun onderhoudswerkzaamheden in hetzelfde systeem, op basis van het gebouw, vastleggen. Van oplevering van schilderwerk of keuken, tot de plaatsing van rookmelders en CV ketels. Ideaal wanneer een ketenpartner digitaal en centraal jou ondersteunt om het gebouwdossier actueel te houden. Als gebouwbeheerder blijf jij eigenaar van de informatie, maar staat het wel op één plek. Wanneer ketenpartners opnieuw in het gebouw aanwezig zijn, kunnen zij de meest actuele gegevens inzien en gemakkelijk aanpassen naar de nieuwe situatie.  

Inspectic verbindt alle (vastgoed) partijen die te maken hebben met het gebouw op één overzichtelijk, digitaal platform. Daarmee is data deelbaar, actueel en is het te gebruiken in de processen binnen de organisatie. 
Veel tijd spenderen aan je verplichting om alle informatie van je objecten up-to-date te houden, informatie te verzamelen over te typen of te checken of een liftkeuring wel uitgevoerd en genoteerd is, is verleden tijd!

Inspectic als de digitale bron van alle documentatie rondom het vastgoed. Daarmee is dit een ideaal gebouwdossier. Inclusief documentmanagement, documenten ondertekenen, foto's en plattegronden. Bovendien krijgt elke wijziging in gegevens of documenten, door wie dan ook, een datum- en tijdstempel. Zo weet je zeker dat je over actuele data beschikt. 

Van samen werken in een gebouw, naar samenwerken aan een gebouw 

Bron: Movin'U, Foto: Movin'U