Casix met tips voor meer grip op het Dagelijks Onderhoud

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Casix heeft met het landelijk aannemersportaal veel praktijkervaring opgedaan. Deze ervaring willen wij graag met u delen.

• Kies voor volledige digitalisering
Bied uw aannemers een digitale en mobieleomgeving aan waarin alle werkzaamheden voor u als opdrachtgever afgehandeld kunnen worden.

• Zorg voor een universele werkwijze
Als aannemers een vergelijkbaar werkproces hanteren richting de corporatie, draagt dat bij aan een efficiënter proces en kostenbesparingen.

• Breng het aantal facturen terug
Dit kan bereikt worden door het aantal aannemers te verminderen en het aantal factuurmomenten terug te brengen.

• Zorg voor eenduidige opdrachtverstrekking
Een opdracht die helder is en waarvan de kosten vooraf bepaald zijn, zal ook leiden tot een duidelijke factuur. Verstrek opdrachten alleen via het aannemersportaal.

• Beschouw het gehele proces, maar implementeer het gefaseerd
Casix ondersteunt het hele proces, van het reparatieverzoek door de huurder tot de betaling van de factuur. Als het hele onderhoudsproces beschouwd wordt, zijn veel verbeteringen mogelijk. Voer aanpassingen in het proces geleidelijk door, zodat de organisatie meegroeit.

• Betrek de huurder
Het goed vastleggen van een reparatieverzoek is uitermate belangrijk. Casix faciliteert daarbij inclusief track&trace.

• Respecteer en betrek de aannemer
De automatiseringsgraad van aannemers verschilt enorm. Het is belangrijk dat aannemers betrokken worden bij de implementatie van het nieuwe proces. Het aannemersportaal van Casix biedt voor alle aannemers meerwaarde.

• Benader onderhoud integraal
Goed uitgevoerd planmatig onderhoud zorgt voor bezit dat in een goede conditie verkeert. Een goede registratie van het niet planmatig onderhoud draagt bij aan verlaging van de totale onderhoudskosten. Casix biedt een cartotheek in de cloud waarmee vastgoedinformatie ook beschikbaar is voor de aannemer.

• Trechter werkopdrachten
Werkopdrachten kunnen gedaan worden op verschillende momenten en ontstaan vanuit verschillende situaties. Door deze werkopdrachten allemaal op dezelfde manier af te handelen ontstaat grip op het proces.

• Vergeet de garanties niet
Belangrijke besparingen kunnen gerealiseerd worden door garanties op bouwelementen te administreren. Casix houdt daar in het proces rekening mee.

• Management by exception
Doordat afspraken aan de voorkant zijn vastgelegd en door de hoge automatiseringsgraad kan de corporatie zich met behulp van management rapportages richten op de uitzonderingen, de performance van aannemers en de onderhoudstoestand van haar voorraad.

Uiteraard helpen we u graag met het in de praktijk brengen van deze procesverbeteringen.

Bron: CorporatieGids 2017

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Casix in de CorporatieGids 2017 te bekijken.