Bright Answers: Betrouwbare en toegankelijke online beleving bieden

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Binnen de corporatiesector speelt de online dienstverlening een steeds grotere rol. Hierbij is betrouwbare en toegankelijke informatie van doorslaggevend belang voor de woningcorporatie die moet inspelen op deze veranderingen en de dynamiek in de sector. Hoe men dit doet, staat op 26 september centraal bij Bright Answers op CorporatiePlein, en wij spraken alvast met Project Manager Sander Vlek

“De bedrijfsvoering van woningcorporaties staat steeds meer in het teken van het verder optimaliseren van klant- en werkprocessen,” begint Sander. “Dit is een trend die al langer plaatsvindt en ook het afgelopen jaar weer verder heeft voortgezet. Steeds meer corporaties zetten bij deze optimalisatie in op online dienstverlening naar de klant. De corporatie voert de regie en treft in samenwerking met partners maatregelen om de voortgang van processen te bewaken of bij te sturen. Het hebben van toegang tot alle proces- en klantinformatie en het gecontroleerd kunnen delen van deze info is daarbij cruciaal. Deze dient overzichtelijk in de vorm van klantdossiers, statusoverzichten en prestaties van eigen team en organisatie te worden aangeboden.”

Self service mogelijkheden
Een belangrijk instrument om beoogde doelstellingen te bereiken is het online aanbieden van self service mogelijkheden. “Klant- en werkprocessen – zoals het opzeggen van de huur, het doorgeven van een reparatieverzoek en het versturen van post – worden daarbij verder geautomatiseerd en gedigitaliseerd. Dit vraagt om betrouwbare, begrijpelijke en toegankelijke informatie op het juiste moment. Integratie met achterliggende systemen is hierbij vereist, zodat informatie verkregen, bewaard en gedeeld kan worden. De systemen zijn voorzien van hoge beveiliging en conform wet- en regelgeving, zoals de AVG.”

Snel, flexibel en veilig
Bright Answers gelooft in stabiliteit bij haar klanten, met de mogelijkheid om flexibel, snel en veilig te kunnen interacteren met woningzoekende en huurders. Sander: “Betrouwbare en toegankelijke informatie is daarbij van doorslaggevend belang. Het continu kunnen optimaliseren van processen stelt eisen aan de systemen en partners. Bright Answers blijft haar productportfolio ontwikkelen en biedt nieuwe oplossingen voor de corporatiesector. Hierbij ligt het accent steeds vaker op de digitale interactie tussen medewerker en huurder of woningzoekende met behulp van apps en portalen gekoppeld aan de belangrijkste interne bronsystemen. Het resultaat is een totaaloplossing die klanten, medewerkers en partners een betrouwbare en toegankelijke web omgeving en online beleving biedt. Dit combineren we met digitaal web advies om de corporatie te ondersteunen in het behalen van hun klantbeleving doelstellingen. Tijdens de beurs vertellen wij bezoekers hier graag meer over.”

Bright Answers is op CorporatiePlein te vinden op stand 33

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Bright Answers