De corporaties in Almere hebben besloten om per 1 januari 2015 het contract met WoningNet voor 3 jaar te verlengen. De Almeerse corporaties maakten al sinds 2001 gebruik van het woonruimteverdeelsysteem en de website voor woningzoekenden van WoningNet. Vanaf 1 januari 2015 zullen beiden geheel vernieuwd worden.
Win-win situatie
De Alliantie is erg tevreden over de aanstaande verbetering: “Het is een win-win situatie voor alle partijen”, vertelt dhr. Reimerink, directieadviseur bij de Alliantie. “Woningzoekenden kunnen straks op de vernieuwde website makkelijker een woning vinden, de gemeente voert met de overstap in één keer de huisvestingsverordening in en corporaties kunnen hun woningen sneller en eenvoudiger aanbieden”.
Klantcontactcentrum neemt werk uit handen
De Almeerse corporaties blijven ook gebruik blijven maken van de dienstverlening van het Klantcontactcentrum (KCC) van WoningNet. Het KCC neemt werk uit handen van woningcorporaties door de klant telefonisch te woord te staan, te adviseren en vragen te beantwoorden rondom woonruimtebemiddeling. Verder neemt het KCC woningcorporaties ook werk uit handen door betalingen, mutaties en andere administratieve handelingen voor hen uit te voeren.
Bron: WoningNet
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.