Aareon over Fox: the Front Office eXperience

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Van alle contacten die een corporatie heeft, zijn die met haar klanten de meest belangrijke. Elk contact dat goed afgehandeld wordt, is een stap naar grotere klanttevredenheid, voorkomt extra contacten en geeft inzicht in het reilen en zeilen van klant en omgeving.

Klanten zijn veelal goed in staat om hun zaken met de corporatie af te handelen via een toepassing die zij overal en altijd kunnen gebruiken. Dat kan met behulp van een internetportaal, maar uiteraard ook met andere mobiele toepassingen zoals apps. Ook dan is natuurlijk een correcte en betrouwbare afhandeling - zonder tussenkomst van de corporatiemedewerkers - van groot belang. Om zowel de huurders als de medewerkers optimaal te ondersteunen bij het afhandelen van de vragen van huurders en het begeleiden van de processen waar de huurders direct bij betrokken zijn, heeft Aareon een scala van oplossingen.

De wereld om ons heen verandert snel. Eisen die klanten én medewerkers stellen aan de toepassingen waar zij mee werken, veranderen net zo snel mee. Het is niet meer per definitie zo dat een huurder belt om zijn vraag aan de corporatie te stellen en het is zeker niet zo dat de medewerker altijd vanachter een desktop PC de huurder te woord staat.

Er wordt steeds meer gewerkt vanuit de visie: iedereen, altijd en overal. Niet alleen medewerkers, maar ook klanten en partners werken samen in bedrijfsprocessen en moeten hun eigen zaken kunnen regelen. En dat moet op elk moment kunnen, niet alleen tijdens de openingstijden van de corporatie. Tenslotte moet het ook vanaf elke locatie kunnen en daarmee dan ook ongeacht het device waarmee wordt gewerkt.

De introductie van Fox
Om aan al deze eisen te voldoen introduceert Aareon de suite Fox: een oplossing met een aantal aansprekende onderdelen. De naam Fox staat hierin voor Front Office eXperience. Met de verschillende onderdelen van Fox kunnen op dit moment alle mogelijke klantcontacten worden afgehandeld en wordt ondersteuning voor het mutatieproces geboden.

In onderstaande illustratie is Fox schematisch weergegeven in combinatie met de Tobias AX-suite.

Tobias AX is in deze architectuur de basis en bron voor gegevens en de processen. Tobias AX kan hiervoor worden opgesplitst in twee delen. De backoffice met de bijbehorende processen zoals de prolongatie, het inboeken van het bankboek en de verwerking van crediteuren facturen. De frontoffice richt zich op de contacten met de buitenwereld, voornamelijk de klanten. In Tobias AX word dit ondersteund door toepassingen als RIS, contactmomenten en leefbaarheid. Dit is standaard functionaliteit van Tobias AX en wordt ook bij vrijwel alle corporaties die met Tobias AX werken naar tevredenheid ingezet. Maar als we teruggrijpen op de eerder genoemde visie ‘iedereen, altijd en overal’, zien we dat niet aan alle voorwaarden van deze visie wordt voldaan. En daarvoor wordt Fox ingezet!

Ondersteuning bij de volledige levenscyclus van uw huurder
Huurders komen en gaan. Als uitgangspunt bij de ontwikkeling van Fox is er daarom voor gekozen om de volledige levenscyclus van een huurder te ondersteunen. Vanaf het nieuwe huurcontract tot en met het vertrek en de afhandeling daarvan. Uitgevoerd door de huurder zelf of ondersteund door de medewerkers. Onderstaande illustratie geeft een beeld van de levenscyclus.

Wij geven hieronder een korte toelichting op de verschillende onderdelen van Fox:

Fox Klantportaal 
Het portaal waar de klant zelf alle zaken, die tijdens de levenscyclus voorbij komen, kan regelen. Ook vragen, die niet met een standaard antwoord of handeling kunnen worden afgehandeld, kunnen via Fox Klantportaal aan de medewerkers van de frontoffice worden gesteld. De antwoorden hierop worden in Fox Klantportaal weer aan de huurders gepresenteerd.

Fox Contact 
Dit is de mobiele toepassing waarmee uw medewerkers alle contacten met uw klanten kunnen behandelen. Fox Contact is een toepassing die uit de cloud geleverd wordt. Uw medewerkers kunnen deze dus overal en altijd gebruiken als centrale toepassing in het KCC of als toepassing om de klantvragen aan de keukentafel van de huurder te kunnen verwerken. Om het werken nog eenvoudiger te maken kan Fox Contact worden uitgebreid met Fox Telefonie.

Fox Telefonie 
Hiermee kan de telefonie worden geïntegreerd met onder meer Fox Contact. Er kan gebruik worden gemaakt van nummerherkenning en alle mogelijkheden voor doorverbinden. Inzicht in de aanwezigheid en zelfs integratie met sociale media is mogelijk.

Fox Info 
De medewerkers die bij uw klanten over de vloer komen én die op elk moment de informatie en de status van de klanten willen raadplegen, gebruiken Fox Info. Een zeer eenvoudig te gebruiken app die alle informatie op een heldere manier weergeeft. Uit te zetten acties kunnen worden geregistreerd door het aanmaken van een contactmoment dat op de frontoffice verder kan worden verwerkt. Met Fox Info kunnen uw medewerkers bij alle huurders met alle gewenste informatie het gesprek aangaan.

Fox Inspectie 
Inspecties tijdens verhuizingen worden uitgevoerd met Fox Inspectie. Alle vertrekken en ruimtes kunnen op een eenvoudige manier worden doorlopen en de bevindingen worden geregistreerd. Op basis daarvan worden afspraken met huurders gemaakt en opdrachten verstrekt voor het onderhoud. Daarmee is Fox Inspectie ook de basis voor de eindafrekening met de huurder.

Zoals uit bovenstaande opsomming blijkt, dekt de Fox-suite de volledige levenscyclus van de huurder. Volledig geïntegreerd, daardoor direct bijgewerkt en voor iedereen beschikbaar.

Bron: Aareon

Klik hier om de bedrijfsprofielpagina van Aareon in de CorporatieGids 2016 te bekijken.