De CorporatieGids 2014 biedt woningcorporaties het startpunt voor (her)oriëntatie op bedrijfsvoering en ICT- oplossingen en diensten. Naast een zo volledig mogelijk overzicht en bedrijfspresentaties van toeleveranciers en adviesbureaus, biedt de CorporatieGids ook redactionele houvast voor onze doelgroep. Vandaag aandacht voor “24/7 alle informatie met één klik overzichtelijk op uw scherm”
Door de vele overheidsmaatregelen en marktomstandigheden is de woningcorporatiebranche onderhevig aan de nodige veranderingen. Essentieel voor woningcorporaties om op een juiste manier hierop te acteren is door operationele processen transparant te maken. Hierdoor kunnen woningcorporaties beter monitoren en zo actief op zaken reageren. Middels slimme data- en procesintegratie oplossingen zorgt Imtech ICT er onder meer voor dat u een nog effectievere, efficiëntere en transparantere woningcorporatie wordt die in staat is om proactief op zaken te reageren. Een voorbeeld hiervan is onze klant de Alliantie, waar Imtech ICT het concept van een integraal klantbeeld heeft geïntroduceerd.
De Alliantie
De Alliantie is een woningcorporatie met woningen in het noorden van de Randstad in de regio’s Amsterdam, Gooi en Vechtstreek, Amersfoort en Almere. Met bijna 60.000 woningen is de Alliantie één van de grootste woningcorporaties in Nederland. Vanuit de wens flexibiliteit en overzicht in de interne en externe informatievoorziening te kunnen bieden, koos de Alliantie voor een organisatie brede integratieoplossing.
Het informatieaanbod bij het callcenter centraliseren en voor de medewerkers vergemakkelijken, vormde een grote wens van de Alliantie. Zij wilden een situatie waarbij de callcentermedewerker meteen de juiste gegevens van de beller op één scherm zou kunnen overzien. Zij waren nog te afhankelijk van allerlei informatie verspreid over diverse systemen. Imtech ICT introduceerde de IBM WebSphere Application Server, een Enterprise Service Bus-technologie, als oplossing voor de gewenste integratielaag. Deze oplossing zorgt ervoor dat de systemen met elkaar communiceren en complexe integratielogica van de applicaties ontkoppelt. Hierdoor ontstaat er consistentie en flexibiliteit in de architectuur. Daarnaast is de robuuste performance, transactionele integriteit en maximale beveiliging en controle erg aantrekkelijk.
Door de verbeterde efficiency worden ook de kosten geoptimaliseerd. Bovendien gaan de operationele kosten dankzij een gevirtualiseerde of cloud-gebaseerde applicatie infrastructuur en onmiddellijke respons omlaag. De Alliantie heeft op jaarbasis te maken met ruim driehonderdduizend klanttelefoontjes, e-mails en andere aspecten daargelaten. Was het voorheen zoeken in diverse systemen om de juiste klantinformatie bijeen te brengen, daar wordt nu alle betreffende informatie overzichtelijk op één scherm getoond. De call-responsetijd is beduidend korter dankzij deze integratie van bestaande systemen wat een enorme vooruitgang is voor de Alliantie.
Auteur Freek Cox is Account Manager bij Imtech ICT
Bron: CorporatieGids2014
Zoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine - November 2024 Inhoud Ferry van der Pal (Wonen Wateringen): Fusie leidt tot betere bijdrage aan de volkshuisvestelijke opgave…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.