Wij bieden producten en diensten voor het beheer van de gehele document-lifecycle van een organisatie. Innovatieve software om de volgende stap te kunnen nemen richting data-gedreven werken en contentintegratie. Denk daarbij aan applicatie-integratie, dataontsluiting, uitfaseren van oude (legacy) systemen, ontsluiten van geo-attributen, archiveren, vernietigen en anonimiseren.
Organisaties zoals woningcorporaties werken met veel verschillende informatiesystemen, waarin een grote hoeveelheid data beschikbaar is. Omdat deze informatie in verschillende systemen staat en vanuit verschillende kanalen wordt bevraagd, is overzicht echter steeds moeilijker te verkrijgen. En dat kan tot vragen leiden. Waar staan de meest actuele gegevens? Wordt er dubbel werk gedaan? Zijn er wellicht nog relevante analoge documenten? En voldoen we wel aan de eisen rondom privacy en vernietiging?
Ons platform (MY-LEX Suite) maakt alle informatie, uit oude en nieuwe systemen, integraal vindbaar voor alle medewerkers vanuit 1 centrale zoekbalk. Daarnaast wordt onze oplossing MY-LEX Legacy (onderdeel van de Suite of los te verkrijgen) door bijv. klanten als Vestia en de gemeente Zoetermeer ingezet om informatie uit oude applicaties eenvoudig beschikbaar te houden, terwijl men wel volledig afscheid kan nemen van de oude systemen zonder een complex en duur migratietraject. We realiseren hiermee een enorme tijdwinst doordat eindgebruikers beter en sneller toegang hebben tot interne en externe informatie.
Naast het integreren en efficiënt doorzoeken van interne- en externe systemen, maakt ook een geografisch zoeksysteem onderdeel uit van onze product suite. Met MY-LEX Maps kun je alle relevante interne en externe informatie over een bepaald object te vinden en geografisch gepresenteerd krijgen. Het tonen van attributen (en locaties) van objecten staat daarbij centraal.
Software wordt aangeboden:
Platform gebaseerd op:
MY-LEX is een Nederlands software bedrijf (bestaat in 2022 35 jaar) en is marktleider binnen het overheidssegment. Wij verbreden ons werkterrein momenteel o.a. naar de woningcorporatiemarkt en willen u graag kennis laten maken met onze visie, unieke producten en dienstverlening! Wij denken dat ons productaanbod goed aansluit op de vraagstukken die momenteel bij de woningcorporaties spelen zoals : Migraties naar andere systemen, inzicht en ontsluiten van alle relevantie informatiebronnen, ketenintegratie met externe partijen en uiteraard overkoepelend alle relevante privacy en gegevensbescherming.
Verder blijven wij bezig met het verbeteren van onze producten, vaak op basis van input van onze gebruikers. Op deze manier prioriteren wij ontwikkelingen waar daadwerkelijk behoefte aan bestaat. Zo breiden wij ons portfolio met inmiddels meer dan 70 gerealiseerde connectoren, constant uit.
Ook merken wij dat met het steeds breder wordende datalandschap, behoefte bestaat aan specalistisch advies. Met onze uitgebreide consultancy diensten kunt u een vrijblijvend adviesgesprek aanvragen om onze diensten te bespreken. Zo kunnen wij een vooronderzoek verrichten zodat de specifieke wensen en situatie van een organisatie in beeld worden gebracht of kan er zelfs op basis van een of meerdere dagen per week een consultant op locatie komen. Met deze werkwijze brengen wij de gehele document-lifecycle binnen de organisatie op orde en maken wij de gebruikers wegwijs binnen onze oplossingen.
Hoewel de meeste organisaties i.v.m. veiligheid de voorkeur hadden om onze producten op de eigen locatie te hosten, zien wij ook steeds meer beweging richting de cloud. MY-LEX Hosting is de oplossing die past binnen uw ‘cloud first’ strategie. Diverse toepassingen worden volledig gehost en onderhouden door MY-LEX zodat u zich kunt focussen op uw eigen werkprocessen. Uw informatie wordt opgeslagen in een modern datacenter dat voldoet aan de meest actuele veiligheidseisen en techniek. Verder zorgen wij natuurlijk voor optimale beschikbaarheid van zowel de infrastructuur als de MY-LEX toepassingen. Met MY-LEX Hosting wordt u volledig ontzorgd.
Woningcorporaties vormen een nieuwe maar groeiende gebruikersgroep voor de contentintegratie oplossingen van MY-LEX. Onze voornaamste klant in dit segment is momenteel Vestia Woningbouwcorporatie. Na een lange onderzoeksperiode, is Vestia begin 2021 een nieuwe samenwerking ingegaan met MY-LEX, voor de implementatie van de MY-LEX Suite oplossingen.
Wij zijn MY-LEX. Uw ervaren en deskundige partner voor het beheer van uw volledige informatielandschap. Een familiebedrijf dat al 35 jaar innoveert op het gebied van o.a. contentintegratie en datamanagement. Wij bieden de oplossing voor het beheer van uw gehele document-lifecycle.
Van organisatiebrede applicatie-integratie, databeheer en ontsluiting, uitfaseren van oude systemen, ontsluiten van geo-attributen, archiveren en anonimiseren van gegevens, tot het vernietigingsproces aan toe, onze oplossingen ontzorgen u in iedere fase van het proces. Daarvoor maken wij gebruik van onze eigen, in-huis ontwikkelde, geavanceerde technologie. Om deze kwalitatief hoogwaardige technologie en producten te kunnen blijven ontwikkelen, stellen wij ons tevens als hoofdtaak het aantrekken van hoog gekwalificeerde en getalenteerde nieuwe collega’s die net zo toegewijd zijn aan onze missie als wijzelf.
Behalve toegewijde producten voor uw databeheer en informatie ontsluiting vraagstukken, biedt MY-LEX een aantal sleutel services die u ondersteunen en ontzorgen tijdens dit proces. Denk daarbij aan turnkey hosting oplossingen (zowel cloud als levering van servers op locatie) en technische consultants die een organisatiebrede analyse van uw data huishouding kunnen maken en adviseren over de geschikte oplossing(en) voor uw specifieke situatie.
Kijk op www.my-lex.nl voor al onze producten en diensten, ervaringen van klanten en onze contactgegevens.
Aantal medewerkers: 45
Aantal klanten in corporatiemarkt: 1
Actief in corporatiemarkt sinds: 2021
Hoe overleef je als corporatie niet alleen de digitale transitie, maar gebruik je het als kans om je organisatie naar een hoger niveau te tillen? Het antwoord op die vraag staat op…
Lees verderWoningcorporaties beschikken over enorm veel data die overzichtelijk én volgens wet- en regelgeving moeten worden opgeslagen. Wat is daarvoor de meest optimale manier en hoe…
Lees verderDe afgelopen 5 jaar hebben we ontzettend hard gewerkt om onze vernieuwde MY-LEX® Suite te lanceren. De wens van onze klanten was om meer zelf te kunnen, meer te integreren, meer…
Lees verderDe CorporatieGids LIVE Kennisdag - 21 maart in Expo Houten - is dé dag waarop je als corporatieprofessional effectief informatie kunt opdoen. Bezoekers hebben keuze hebt uit…
Lees verderDatamanagement is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden voor woningcorporaties. Aan de ene kant omdat je moet voldoen aan wet- en regelgeving, aan de andere kant om het maximale…
Lees verderWoningcorporaties beschikken over heel veel data. Met het van kracht komen van de AVG in de sector een paar jaar geleden, worden er steeds meer eisen gesteld aan het bewaren en beheren…
Lees verderZoals ieder jaar was het een voorrecht om CorporatiePlein te mogen organiseren. En de 2024-editie, de veertiende van het…
www.corporatieplein.nlCorporatieGids Magazine September 2024 - Digitale Transformatie Inhoud Madeleine Hamburg (Pré Wonen): De digitale transformatie is bij uitstek…
Zoek en vind leveranciers en adviesbureaus die IT-diensten en oplossingen aanbieden aan woningcorporaties.