CorporatieGids Magazine

SEPTEMBER 2020 I 3 CorporatieGids Magazine is een uitgave van: CorporatieMedia B.V. Postbus 8825, 4820 BC Breda info@corporatiegids.nl www.corporatiegids.nl Uitgevers: Paul Tuinte en Martin Barendregt Eindredactie: Paul Tuinte en Johan van den Beld Vormgeving / opmaak: Musa bureau voor ontwerp, Teteringen Druk: Joh. Enschedé, Amsterdam Coverfoto door: Astrid Roox © Copyright CorporatieGids Magazine Niets uit deze uitgave mag worden verveelvoudigd, opgeborgen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar worden gemaakt in enige vorm of op enige wijze, hetzij electronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of enig andere manier, zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. 11 e JAARGANG NUMMER 3, 2020 Gewoon CorporatiePlein, maar dan Online Trouwe lezers van dit magazine weten dat wij ieder jaar met veel plezier en trots CorporatiePlein organiseren. De tiende editie van deze vakbeurs voor woning- corporaties vindt dit jaar vanwege corona vrijwel volledig online plaats. Maar een beurs is netwerken, mensen ontmoeten, indrukken opdoen, kennis vergaren, oordelen vormen. Hoe doe je dat in een periode waarin afstand nemen de standaard is? Afstand is gek genoeg dé drempel die wegvalt om aan CorporatiePlein Online deel te nemen. Corporatiemedewerkers voor wie de afstand naar onze gebruike- lijke beurslocatie in Expo Houten een te grote opgave was, kunnen nu gewoon vanaf hun (thuis)werkplek deelnemen. Netwerken en kennis opdoen doe je door op je gemak virtuele beursstands te bezoeken. Of door online kennissessies bij te wonen, afgestemd op jouw inte- resses. CorporatiePlein is dus gewoon CorporatiePlein, maar dan online! Laten we er met zijn allen juist in deze tijd een onvergetelijk evenement van maken. Aanmelden kan op corporatieplein.nl. Tot 24 september! Paul Tuinte en Martin Barendregt Corona als proef van bekwaamheid tijdens kort en krachtig fusietraject Harrie Oosterlee (Nester) Duurzame en comfortabele woningen door unieke samenwerking Social engineering-gevaar gegroeid tijdens coronacrisis Column: Kracht en tegenkracht Digitaliseren voor minimaal menselijk handelen Klantgericht acteren helpt corporaties maatschappelijke impact te realiseren Samenwerken maakt ons sterker Externe expertise gebruiken om interne vraagstukken op te lossen Column: Digitaal vertrouwen CorporatiePlein 2020: omgedoopt tot grootste online vakbeurs voor woningcorporaties Column: Op fietse! Eerst databedreven. Dan pas datagedreven. Knelpunten in processen oplossen met robots Woningstichting Den Helder Klantcommunicatie, de juiste balans tussen online en persoonlijk contact Huurdertevredenheid in de lift door service en efficiency De klant verleiden naar selfservice I Woonforte Column: Bureaucratie en woningtekort 4 10 16 19 21 24 27 30 33 34 45 46 49 53 59 62 66 4 49 34 62

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzg5Mzg=