Blue-Mountain: Corporaties ondersteunen maximale waarde uit hun data te halen

Geplaatst door CorporatieMedia op
 

Woningcorporaties beschikken over enorm veel data, een hoeveelheid die ieder jaar exponentieel stijgt. Hoe haal je waarde uit deze gegevens zodat je slimmer, sneller en efficiënter je werk kunt doen? Blue-Mountain vertelt er op CorporatiePlein meer over, en wij spraken voorafgaand aan de beurs alvast kort hierover met Manager Business Development & Technology Jasper Simmer.

Voor welke informatie en kennissessies kunnen bezoekers bij jullie terecht?
Wij vertellen onder andere over de toekomst van business intelligence: active intelligence. Hoeveel medewerkers binnen een organisatie gebruiken dashboards nu daadwerkelijk? Kun je van elke medewerkers verlangen dat hij of zij dagelijks inlogt op een BI-platform? Om iedereen in de organisatie te kunnen ondersteunen met data, moeten inzichten op een laagdrempelige wijze toegankelijk zijn. Active intelligence biedt de oplossing.

Daarnaast nemen we bezoekers kort mee in wat Katoomba uniek maakt. Wilt u echt grip krijgen op de realisatie van de doelstellingen van uw organisatie? Wilt u niet alleen geautomatiseerd verantwoorden naar SBR-wonen, maar ook naar bijvoorbeeld de RvC of gemeente? Wilt u afwijkingen in KPI’s snel kunnen analyseren zonder naar Excel te hoeven grijpen? Kom dan langs op onze stand.

Op welk vlak kunnen jullie corporaties écht verder helpen?
Blue-Mountain is meer dan een softwareleverancier. Dit blijkt ook uit onze missie ‘Corporaties helpen beter te (be)sturen door de inzet van data’. Vanuit onze missie zetten we niet alleen in op de implementatie van onze oplossing, maar ook juist op wat wij ‘BI-adoptie’ noemen. Concreet: wij leveren niet alleen een informatiesysteem maar leren de gebruikers het systeem optimaal te benutten en ondersteunen hen ook in het voortdurend ontwikkelen van datavaardigheden. Hiertoe hebben wij een BI-volwassenheidsmodel ontwikkeld waarmee we een organisatie kunnen meenemen in het steeds effectiever inzetten van Katoomba om haar doelen te verwezenlijken. Hiermee wordt direct de waarde gecreëerd door de inzet van Katoomba en die wordt elk jaar groter.

Steeds vaker komen wij ook bij de organisaties over de vloer waar ze al wel beschikken over de techniek, maar de datagedrevenheid te wensen overlaat. De techniek wordt niet of nauwelijks gebruikt waardoor gedane investeringen voor niets zijn geweest en er alsnog geen waarde uit data wordt gehaald. Deze organisaties helpen wij om BI echt aan de praat te krijgen en datagedreven te worden, aan de hand van een breed pallet aan zachte dienstverlening en ons BI-volwassenheidsmodel. Daarnaast verliezen we de techniek uiteraard niet uit het oog. Want ook de inzet van de juiste technische hulpmiddelen kan bijdragen aan de BI-adoptie.

Blue-Mountain is op CorporatiePlein te vinden op stand 57.

Aanmelden voor CorporatiePlein kan via deze link.

Bron: CorporatieMedia, Foto: Blue-Mountain